dracula Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Hadde egentlig ingen planer om å kjøpe PS4 så tidlig, men endte opp med å gjøre det likevel. Setter den på for første gang, og det kommer ingen lyd eller bilde på TVen. Får beskjed om at det er ingen signal inn. Forsøkte så HDMI kabelen på andre enheter, og den fungerer fint. Forsøkte PS4 med samme HDMI kabel på en annen TV, fortsatt ingenting. Forsøkt med en annen HDMI kabel, og fortsatt ingenting. Begge TVene jeg har prøvd den på er fra 2013, så problemet er ikke at de ikke støtter 1080P. Har allerede oppdatert firmware på begge. Tatt en titt på HDMi porten, og ser ikke noe galt med den. PS4 starte opp, det lyser blått, så skifter det til hvitt, men altså ingen bilde. Noen som har opplevd lignende, og har tips? Må vel bare ta den med tilbake. Skal da forsøke å få kjøpet opphevet, produktet har altså ikke fungert siden dag 1. Leser rundt om på nettet, og ser at den type feil med PS4 er ganske normalt, og da er det som regel HDMI porten. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Jeg hadde samme problem med min TV, men for meg hjalp det å bare slå av og på TV-en mens konsollen stod på. Nå har jeg kjøpt ny TV og har ikke samme problem lenger, men du kan jo prøve å bare slå TV-en av og på og se om det hjelper. Lenke til kommentar
dracula Skrevet 8. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2014 (endret) Har forsøkt det, no go. Ser også at min PS4 gynger. Virker ikke som det er et kvalitetsprodukt Sony har levert, når jeg leser rundt omkring om alle problemene folk har hatt med sine PS4er. Virker som en ny X360 i emning, som er vel den konsollen som hadde flest hardware problemer. Begge TVene mine er ganske nye. Den ene er Samsung UE55F7005, som jeg kjøpte rett før nyttår. Endret 8. februar 2014 av dracula Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Da vet jeg ikke hva problemet kan være, men at det blå lyset går over til hvitt er i hvert fall positivt. Det er forresten samme TV som jeg akkurat har kjøpt. Lenke til kommentar
skauern89 Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 hold inne power knappen til du kommer inn på safe mode også endrer du bildeoppløsningen da skal du få bilde! Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 PS 504 har ikke støtte til vestre for lyser. Altså foruten er under lyset og på høyre side så den skal gynge om du presser på venstre side, men når det kommer til bilde kan jeg ikke hjelpe Lenke til kommentar
dracula Skrevet 8. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2014 hold inne power knappen til du kommer inn på safe mode også endrer du bildeoppløsningen da skal du få bilde! Har forsøkt det , kommer ingen bilde da heller, altså ingen safe mode Men hva skal jeg endre oppøsningen til? Begge TVene mine har 1080P som native oppløsning, akkurat som PS4. Akkurat dette er vel for de som har Tver som ikke støtter 1080P? Da vet jeg ikke hva problemet kan være, men at det blå lyset går over til hvitt er i hvert fall positivt. Det er forresten samme TV som jeg akkurat har kjøpt. På en dagstilbudet til Elkjøp for 10 000? Lenke til kommentar
skauern89 Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 hold inne power knappen til du kommer inn på safe mode også endrer du bildeoppløsningen da skal du få bilde! Har forsøkt det , kommer ingen bilde da heller, altså ingen safe mode Men hva skal jeg endre oppøsningen til? Begge TVene mine har 1080P som native oppløsning, akkurat som PS4. Akkurat dette er vel for de som har Tver som ikke støtter 1080P? Det var da rart! har du prøvd en annen hdmi kabel? sett om kabel går helt inn? mener det var et problem med noen at det sakk ut en metallbit som gjorde at den ikke gikk helt inn. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Har hatt samme problem med både min og faren min sin maskin. Inn og ut med strøm,HDMI og holde inne power knappen til den piper er hva som har gjort at jeg har fått den i sikkerhetsmodus og jeg har fått bilde. Lenke til kommentar
dracula Skrevet 8. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2014 Har hatt samme problem med både min og faren min sin maskin. Inn og ut med strøm,HDMI og holde inne power knappen til den piper er hva som har gjort at jeg har fått den i sikkerhetsmodus og jeg har fått bilde. Kan du skrive prosedyren punkt for punkt? Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Da vet jeg ikke hva problemet kan være, men at det blå lyset går over til hvitt er i hvert fall positivt. Det er forresten samme TV som jeg akkurat har kjøpt. På en dagstilbudet til Elkjøp for 10 000? Det stemmer. Veldig fornøyd med kjøpet. Lenke til kommentar
dracula Skrevet 8. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2014 Det stemmer. Veldig fornøyd med kjøpet. Lekkert tilbud det ja. Når det gjelder min PS4, så ser kabelen slik ut når jeg har satt den inn Og ikke slik ut Men jeg kan ikke se noe bøyd metall inni HDMI porten. Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 (endret) Den skal helt inn ja, det øverste bildet er kabelen feil. EDIT. Kabelen er ikke satt helt inn i konsollen. Endret 8. februar 2014 av PÃ¥inter Lenke til kommentar
dracula Skrevet 8. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2014 Den skal helt inn ja, det øverste bildet er kabelen feil. EDIT. Kabelen er ikke satt helt inn i konsollen. Men jeg kan ikke se hva som kan hindre den i å gå helt inn (bortsett fra at HDMI porten rett og slett ikke er dyp nok), for det er ingen bøyd metall der inne som kan forhindre den i å gå helt inn. Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 (endret) Den skal helt inn ja, det øverste bildet er kabelen feil. EDIT. Kabelen er ikke satt helt inn i konsollen. Men jeg kan ikke se hva som kan hindre den i å gå helt inn (bortsett fra at HDMI porten rett og slett ikke er dyp nok), for det er ingen bøyd metall der inne som kan forhindre den i å gå helt inn. Har du sett med lommelykt? http://www.reddit.com/r/PS4/comments/1qnsu6/ http://kotaku.com/good-news-about-our-once-broken-ps4-1464813671 Endret 8. februar 2014 av PÃ¥inter Lenke til kommentar
dracula Skrevet 8. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2014 (endret) Sett med lommelykt ja, ser ingenting som er bøyd der inne. Kotaku linken er den første jeg fant da jeg googlet. En fyr som snakker i 6 minutter om et problem, viser så at kabelen ikke går helt inn, og dett er dett. Ikke mye man får ut av den. På dette tyske forumet så virker det som de mener at det skal se slik ut http://www.psxtools.de/thread.php?postid=554614&sid=857cc689cb36303ed938bbcf0afbd00d#post554614 Men sånn ser ikke min hdmi port ut. Endret 8. februar 2014 av dracula Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Min kabel gikk heller ikke helt inn da PS4 var ny. Men litt makt og wigle wigle. Snap, så var den på plass. Lenke til kommentar
War Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Hatt samme problem, da var den satt på noe annet en hdmi som ikke kunne endres med hdmi. Måtte hardresette den. Lenke til kommentar
dracula Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 (endret) Min kabel gikk heller ikke helt inn da PS4 var ny. Men litt makt og wigle wigle. Snap, så var den på plass. Hvor mye makt er det snakk om? og hadde du samme symptomer som meg? Hatt samme problem, da var den satt på noe annet en hdmi som ikke kunne endres med hdmi. Måtte hardresette den. Hardresette den? Mener du safe mode? Edit: Har sjekket HDMI kabler på diverse andre HDMI porter, og det er ingen annen port hvor HDMI kabelen går helt inn i porten. Så da blir jeg litt usikker. Kan noen bekrefte at også deres HDMI kabel går helt inn i HDMI porten på PS4? jeg har faktisk målt dybden på porten, og den er ikke dypere enn hvor langt inn kabelen går inn, dermed skal ikke kabelen kunn gå lengre inn, derfor forstår jeg ikke hvordan den kan gå helt inn hos andre. Hvitt lys betyr jo også at PS4 har fått kontakt med TVen, gjør det ikke? Endret 9. februar 2014 av dracula Lenke til kommentar
soldatfrank Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 (endret) Dracula: Denne videon tar for seg samme problem som du forklarer. http://www.youtube.com/watch?v=cbJfqGbQYXQ Endret 9. februar 2014 av soldatfrank Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå