TarjeER Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Jeg skal kjøpe vindu på www.microplex.no og legge inn, men er det slik at monteringslist, at jeg må skjære akkurat, og ikke bruke lim/silikon? og at med Dekorasjonslist kjøper jeg et for stort vindu slik at det er mer på innsiden og fester med silikon. og legger etterpå en Dekorasjons list utenpå? eller? :-? Lenke til kommentar
stordraugen Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Lista som er med funker som festemekanisme for plexi... ergo: du trenger ikke noe lim du bare lager hullet litt større enn vinduet. dekorasjonslist er nok til pynt når du har limt vinduet fast i veggen.. Lenke til kommentar
TarjeER Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 1. spørsmål Kan jeg kjøpe Vanlig glass istedenfor plexi glass? 2.spørsmål Kan jeg kjøpe plexiglass/glass i byen og legge det på innsiden av døren, og bruke silikon, så bare bruke dekorasjonslist? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 joda bruk vanlig glass du, men ikke skyld på meg når du knuser det... plexi får du hos glassmesteren, og monteringa du mener funker fett... trenger evt ikke pyntelist, hvis du skjærer kantene fint, og skruer funker like bra som silikon... Lenke til kommentar
TarjeER Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 liker ikke at skruene vises, for da kunne jeg likså godt kjøpt ferdig lagd på komplett eller no? :wink: :-) :smile: Lenke til kommentar
TarjeER Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 men blir det orntli fint hvis jeg skjærer med stikksag, med sånn aluminiums blad ting, eller må jeg pusse med noe spesielt? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 pusse kantene med sandpapir skulle være greit... litt lakk også slik at det ble samme farge som resten hadde vært fint... Lenke til kommentar
TarjeER Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 trenger vell ikke å lakke hvis jeg skal ha dekorasjonslist? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 neida, da trenger du nok ikke å pusse heller, trodde du mente å montere uten dekorasjonslist... Lenke til kommentar
TarjeER Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 oki, , er dekorasjonslisten mye mindre enn monteringslist? for synes monteringslisten er så tykk, liker ikke det. Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Hiver meg på: hvor får man kjøpt monterings- eller pyntelister i Trondheim? Nei, det er ikke fordi jeg har saget veldig skeivt, men kofferten jeg skal sette vindu i har såpass tykke vegger at jeg ikke tror det blir pent hvis jeg fester det med silikon på innsida. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 så da funker det bra å feste vindu med helt vanlig silikon... eller? Lenke til kommentar
drbass Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Jeg skal kjøpe vindu på www.microplex.no og legge inn, men er det slik at monteringslist, at jeg må skjære akkurat, og ikke bruke lim/silikon? og at med Dekorasjonslist kjøper jeg et for stort vindu slik at det er mer på innsiden og fester med silikon. og legger etterpå en Dekorasjons list utenpå? eller? :-? Du må legge på dekorasjonslisten først SÅ lime Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 liker ikke at skruene vises, for da kunne jeg likså godt kjøpt ferdig lagd på komplett eller no? :wink: :-) :smile: Det er faktisk ganske tøft med en stripe med unbracoskruer eller popnagler rundt vinduet. Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Hiver meg på: hvor får man kjøpt monterings- eller pyntelister i Trondheim? www.microplex.no Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 www.microplex.noSist jeg sjekka lå ikke microplex i Trondheim. Saken er den... at jeg akkurat har fått en pakke fra microplex, men jeg bestilte ikke noen lister (trodde ikke jeg skulle trenge dem). Så jeg orker ikke 100 spenn ekstra i porto/gebyr kun for en list. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 www.microplex.noSist jeg sjekka lå ikke microplex i Trondheim. Saken er den... at jeg akkurat har fått en pakke fra microplex, men jeg bestilte ikke noen lister (trodde ikke jeg skulle trenge dem). Så jeg orker ikke 100 spenn ekstra i porto/gebyr kun for en list. Gå til glassmesteren og spør om han vet om noen som har det, kansje han har det til og med? Lenke til kommentar
TarjeER Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 men sitter glasset noe godt hvis jeg fester det med silikon(bare på listen) ?` :-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå