Gå til innhold

[Løst] Kjøp av hodetelefoner til gaming og musikk.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurderer å investere i nytt headset og lurer på hva jeg burde skaffe. Tenker pris rundt 1300, maks 1500. Trenger ikke mic, selv om det er ett pluss.
Sett at Siberia Elite har fått mye pluss for at de ikke har tradisjonell "gaminglyd" og heller beveger seg mot musikkprodukter, ellers så har jeg sett på AKG K242 HD som desverre ikke finnes med mic. Jeg vet disse sikter seg inn på helt forskjellige kjøpere, men lyden og design er viktigst for min del, ikke gamingen. Hvilke anbefaler dere og har dere noen andre anbefalinger?

Endret av The_Airborn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du si litt om bruksområdet og hvilken lydsignatur du ønsker?

Open eller Closed hodetelefoner?

Må det være god isolering?
Er du bass head?
Er wide soundstage viktig?

Det er mye som spiller inn når man skal kjøpe nye hodetelefoner.

Du gjør rett i at "musikk" hodetelefoner produserer bedre lyd enn "gaming" headset, og dette inkluderer også SteelSeries Elite. Uten at jeg vet noe annet om det enn hva jeg har lest i reviews så er det ingen grunn til å gå for dette istedet for hodetelefoner, hvis ikke mikrofon er ekstremt viktig, og man ikke ønsker en mod.

Her er noen hodetelefoner jeg anbefaler du kan lese deg opp på:

Audio Technica ATH-M50

Creative Aurvana Live!

Sony MDR-1R

Beyerdynamic DT770

Audio Technica ATH-AD700

Hvis du ikke har lydkort med CMSS-3D eller Dolby Digital er dette også å anbefale hvis du ønsker god positional audio i fps spill. Har selv Dolby Digital og føler også det gjør film opplevelsen bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...