Gå til innhold

Gikk ikke videre til sesjon 2: Finnes det håp?

Squash

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, gikk jeg ikke videre til sesjon 2 av en eller annen grunn...

Jeg skulle gjerne likt å vite hvorfor, noe som jeg sikkert kommer til å spørre om, men hva jeg egentlig har lyst til å vite er om det er mulig å kommer inn til tross for dette. Sikkert flere som lurer på det samme...

Sesjon 1 var for noen måneder siden, og når jeg ser tilbake så svarte jeg ikke noe man kan ansé som spesielt. Litt over gjennomsnittet fysisk form, men med et par allergier (som pollen og nøtteallgeri) samt astma(som jeg ikke har vært spesielt plaget av de siste årene). Alt dette oppgav jeg.

Når de spurte om jeg hadde noen ønsker om utdannelse innenfor forsvaret og om jeg var motivert, svarte jeg "vet ikke", som er grunnet at jeg (og mange flere) hadde lite kjennskap til hvilke muligheter som fantes.

I ettertid har dette endret seg ettersom at forsvaret har gitt oss en bede oversikt over mulighetene.

Jeg lurer da på: Er det vits i å prøve å kontakte dem? Jeg har ikke noe ønske om å prøve hvis det ikke kommer noe ut av det. Jeg har aldri hørt om noen som har kommet inn til sesjon 2 etter å ha fått vite at de "ikke nådde opp til konkurransen"...

Noe kjempenederlag er det ikke, men jeg ser jo at dette kunne ha vært en potensiell vei for fremtiden...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som tittelen sier, gikk jeg ikke videre til sesjon 2 av en eller annen grunn...

Jeg skulle gjerne likt å vite hvorfor, noe som jeg sikkert kommer til å spørre om, men hva jeg egentlig har lyst til å vite er om det er mulig å kommer inn til tross for dette. Sikkert flere som lurer på det samme...

Sesjon 1 var for noen måneder siden, og når jeg ser tilbake så svarte jeg ikke noe man kan ansé som spesielt. Litt over gjennomsnittet fysisk form, men med et par allergier (som pollen og nøtteallgeri) samt astma(som jeg ikke har vært spesielt plaget av de siste årene). Alt dette oppgav jeg.

Når de spurte om jeg hadde noen ønsker om utdannelse innenfor forsvaret og om jeg var motivert, svarte jeg "vet ikke", som er grunnet at jeg (og mange flere) hadde lite kjennskap til hvilke muligheter som fantes.

I ettertid har dette endret seg ettersom at forsvaret har gitt oss en bede oversikt over mulighetene.

Jeg lurer da på: Er det vits i å prøve å kontakte dem? Jeg har ikke noe ønske om å prøve hvis det ikke kommer noe ut av det. Jeg har aldri hørt om noen som har kommet inn til sesjon 2 etter å ha fått vite at de "ikke nådde opp til konkurransen"...

Noe kjempenederlag er det ikke, men jeg ser jo at dette kunne ha vært en potensiell vei for fremtiden...

Jepp. Du kan be om innsyn i hvorfor du fikk avslag.

Jeg kom heller ikke videre til sesjon del 2 pga jeg hadde barne-epilepsi som liten. Jeg har også astma btw. Jeg snakket med forsvaret for ikke lenge siden i forbindelse med å ta ingeniørutdanning der. Jeg forklarte at jeg ikke preges av astma eller epilepsi lenger, og jeg er i god fysisk form. Da fikk jeg beskjed om at dersom jeg kunne fremvise en god legeerklæring så var det en god sjans for å komme inn.

Endret av Rasskrabbe
Lenke til kommentar

Har sett den nå, er noenlunde i samme situasjon...

Litt trist å tenke på at man blir vurdert som "ikke verdig" utifra noe slikt. Hadde gjerne møtt opp og løpt på tredemølle for dem for å bevise at det ikke har noe å si...

Har sett slappere, mindre motiverte typer komme inn, og det er de tragiske synes jeg...

Endret av Rax
Lenke til kommentar

Jeg ser den, men jeg fikk dessverre ikke forklare virkningsgraden av den allergien.

Jeg kan helt fint spise ting med sport av nøtter eller mindre mengder nøtter, men ved større mengder å kjenner jeg det. Jeg har aldri fått pustevansker eller andre livstruende symptomer, men jeg blir svært irritert i halsen.

På akkurat den tror jeg at jeg hadde hadde sluppet unna med en legeerklæring.

Jeg kunne sikkert svart nei på den uten konsekvenser, men jeg valgte dessverre å være ærlig...

Endret av Rax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...