Gå til innhold

FD ID kort som legitamsjon?

Tmz

Anbefalte innlegg

Når jeg var i forsvaret fikk jeg vite at FD ID kortet liksom skulle være et legitimasjonsbevis på lik linje med pass, og ihvertfall et bedre bevis en blandt annet bankkort. Nå var jeg nettopp på butikken og skulle kjøpe øl, og viste dette som legitimasjon og da fikk jeg beskjed om at de ikke godtar fd id kort. Kan butikken selv bestemme hva de vil godta og ikke, til tross for at det er bilde, navn, fødselsdato osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Studentkort kan jeg til en viss grad skjønne, da de sikkert er lette å forfalske, men hvorfor FDID ikke er godkjent ID i butikk er for meg en gåte. Du kan bruke det til å komme inn på samtlige norske militærbaser, men å kjøpe øl med, åh nei du!

Lenke til kommentar

Det tviler jeg på, i tilfelle skal det være en ganske sløkt portvakt du er borti ;)

Avhenger kanskje litt av leiren, men der jeg var måtte man ha gyldig adgangskort(ikke FD-ID kort) til leiren for å komme inn.

Dessuten står det nederst på FD-ID kortet tidsperioden du er inne til førstegangstjeneste på.

Men for å si det sånn så klarte jeg og noen på troppen å komme oss inn på en nærliggende leir(skal ikke nevne navn) uten å vise noe som helst av ID, itillegg var alle i kledd i sivil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...