Gå til innhold

Lyssignal til dørklokke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne har lang rekkevidde, mange forskjellige lydsignal å velge blant, men også et blinkende lys (blitslys). I tillegg kan du kjøpe ekstern strømforsyning dersom det er mye ræk og batteriene tømmes for ofte. FRIEDLAND LIBRA D911

 

http://www.svakstromspesialisten.no/Avdelinger/Ringeklokker/Ringeklokke/Tr%C3%A5dl%C3%B8s/Friedland/FRIEDLAND-LIBRA-D911-200M-SETT-MULTISENDER-S%C3%98LV-SORT-RINGEKLOKKE-D911-p0000006482.aspx

Lenke til kommentar

Kan du bruke denne? Den må ha minimum 12Volt men spiser både AC og DC. http://www.svakstromspesialisten.no/Avdelinger/Varsling/Varsellys/Pære,-E14/Jautz/JAUTZ-T355-12-240VAC-DC,RØD,E14,IP65-T355R-p0000006705.aspx

 

Men sjekk hvilken spenning du har ut fra eksisterende anlegg. Eller tenker du trådløst til kjelleren? (da kan del løses med en trådløs sender til Friedland-klokken over).

 

Se også denne: http://www.svakstromspesialisten.no/Avdelinger/Varsling/Varsellys/Xenon/Klaxon/KLAXON-SONOS-BLITS-LYS-10-60VDC,700MA,5J,RØD,IP65-18-980584-p0000006145.aspx

Endret av 77679857
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal ikke forsøke å røve tråden, men har vært på jakt etter noe av det samme.

 

Men jeg vil helst ha en liten RF sender som bruker lite strøm som egner seg for montering i selve ringeklokka. Samt en mottager som har en pinne som kan kobles til hva som helst. Da kan jeg koble den til en PC som sender ut melding til mobiltelefonen, mediasenteret eller desktop PC'en via wlan osv. når det ringer på. Mottageren kan jeg også lage selv bare har spesifikasjon på signalet som blir sendt ut av senderen.

Lenke til kommentar

Skal ikke forsøke å røve tråden, men har vært på jakt etter noe av det samme.

 

Men jeg vil helst ha en liten RF sender som bruker lite strøm som egner seg for montering i selve ringeklokka. Samt en mottager som har en pinne som kan kobles til hva som helst. Da kan jeg koble den til en PC som sender ut melding til mobiltelefonen, mediasenteret eller desktop PC'en via wlan osv. når det ringer på. Mottageren kan jeg også lage selv bare har spesifikasjon på signalet som blir sendt ut av senderen.

Kan du lage mottageren skal du også klare å lage senderen. Burde ikke være vanskelig med litt elektronikkerfaring :)

Lenke til kommentar

 

Skal ikke forsøke å røve tråden, men har vært på jakt etter noe av det samme.

 

Men jeg vil helst ha en liten RF sender som bruker lite strøm som egner seg for montering i selve ringeklokka. Samt en mottager som har en pinne som kan kobles til hva som helst. Da kan jeg koble den til en PC som sender ut melding til mobiltelefonen, mediasenteret eller desktop PC'en via wlan osv. når det ringer på. Mottageren kan jeg også lage selv bare har spesifikasjon på signalet som blir sendt ut av senderen.

Kan du lage mottageren skal du også klare å lage senderen. Burde ikke være vanskelig med litt elektronikkerfaring :)

 

 

 

Problemet med senderen er at den må være veldig liten og bruke veldig lite strøm. Jeg er heller ikke så godt kjent med lover og regler når det gjelder frekvens og sendestyrke. Mottageren ville jeg sannsynligvis laget som en SDR (software defined radio) i FPGA e.l. og ikke vært avgrenset av fysisk størrelse og strømforbruk. Jeg har allerede en prototype som kan brukes til dette. Så for min del hadde det vært mye enklere å lage mottakeren.
Lenke til kommentar

Vet at det finnes lys som kan kobles til ringeklokka for personer som har utfordringer med hørselen.

 

Hvis jeg hører på musikk eller ser en god film m/høyt volum hører jeg ikke dørklokka.

 

Noen tips om hvor jeg kan begynne å lete etter utstyr?

 

Du får på hjelpemiddelsentralen hvis du har behov for det...

Lenke til kommentar

Skal ikke forsøke å røve tråden, men har vært på jakt etter noe av det samme.

 

Men jeg vil helst ha en liten RF sender som bruker lite strøm som egner seg for montering i selve ringeklokka. Samt en mottager som har en pinne som kan kobles til hva som helst. Da kan jeg koble den til en PC som sender ut melding til mobiltelefonen, mediasenteret eller desktop PC'en via wlan osv. når det ringer på. Mottageren kan jeg også lage selv bare har spesifikasjon på signalet som blir sendt ut av senderen.

 

Hvis du bare skal sende et signal (altså f.eks "på") når noen ringer på finnes det noen ting til arduino som er egnet.

 

Overkill egentlig, men det skal fungere...

 

http://www.ebay.com/itm/433Mhz-RF-transmitter-and-receiver-module-Alarm-Set-Arduino-ARM-MCU-WL-/330924164733?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4d0c9e067d

 

Du har i alle fall muligheten til å leke deg :)

 

Ha en Arduino på en PC og skaff rett driver så kan du kode i valgfritt språk og uten begrensninger fra Arduino. Eventuelt kan du skrive i Arduino, men det er ikke mye plass til kode der og du trenger en ethernet-adapter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...