aQustic Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Siden i vinter har jeg gått med planer om å montere ett billig digitalkamera på snowboard googles til bruk når man tar en tur ut i naturen, men kom egentlig ikke noe lenger med ideen før det ble vår. Nå er det snart vinter igjen, så kanskje lurt å tenke på det før den første snøen kommer. Jeg har vurdert litt på mustek kameraene, men har forstått at ihvertfall de første utgavene sleit med at bildet ble "dratt" om det var mye bevegelse i det det ble tatt, det er jo ikke ønskelig da det sikker blir noen fartsfylte bilder. Det trenger ikke ta bilder i noe super oppløsning, vga eller dårligere duger det, men kameraet må klare å ta bilder av motiver som er i fart (eller evt at fotografen er i fart), samt klare mye hvitt på bildet, da det naturlig nok blir mye snø. I tilegg bør det være ganske så lite, ganske enkel oppbygging på kretskortet så det er lett å demontere bort linsen/ccd brikken (planen er å se om det lar seg gjøre å demontere linse/ccd delen og montere mellom øynene på googlesne, med en kabel eller noe til resten av kameraet som må gjemmes ett annet sted). Og som de sier på TV2 Hjelper Deg: Også tar vi hensyn til prisen. Det bør helst ikke koste mer enn 500,- (det kan jeg tåle å tape om jeg skulle rote det til skikkelig og aldri få det til å funke). Er det noen kloke hoder her på forumet som har noen tips om hva slags kamera tilfredsstiller disse kravene? Jeg vil bli skikkelig glad for tips, og skal, om jeg får tid til å gjennomføre prosjektet, dokumentere det utfyllende på nett. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Mustek GSmart Mini er veldig bra til formålet bortsett fra at bildebrikken leses av ovenfra og ned mens det filmer slik at større bevegelser blir dratt utover. Bildebrikkene har veldig mange ben som er veldig veldig små, du må regne med en kabel på 30-40 ledere. I praksis er det et umulig prosjekt. Jeg sendte mitt Mustek opp med en rakett og fallskermen svikta og det falt ca 60 meter ned på et blikktak. Det ble relativt knust, men det fungerer fortsatt. Du burde se nærmere på diverse små videokameramed trådløse sendere. Lenke til kommentar
aQustic Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Det hørtes jo litt ugunstig ut at bildebrikken leses ovenfra og ned, med tanke på at mange bilder kommer til å være tatt i bevegelse (enten det er fotografen eller motivet). Er det noen minikameraer som ikke har denne ulempen som kanskje egner seg bedre? Trådløst hørtes jo ut som en mulighet, men også en dyr mulighet, eller er det billigere enn jeg tror? Har du noen navn på mulige produkter? Lenke til kommentar
aQustic Skrevet 20. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2003 Hmm, jeg ser at Fotoknudsen har fått inn ett meget lite digitalkamera til 199,-. Jeg tipper kvaliteten neppe er noe å juble hurra for, men er det noen som har kjøpt dette og testet det? Hva slags oppløsning har det? Og har det samme problem som g-smart kameraene til mustek at bildet blir dratt om kameraet/motivet er i bevegelse grunnet måten den leser bildebrikken på? 199,- høres nemlig ut som en passe fin sum å legge ut, for ett kamera som bare skal plukkes fra hverandre. Lenke til kommentar
kristo_l_w Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Jeg har nettopp kjøpt meg Gsmart mini II. ikke kjøp det. kjøp deg no ånkli med en gang, eller i allefall noe mer ånkli en mini II. Det jeg hadde gjort var jeg deg (noe jeg vurderer å gjøre selv siden jeg er en aktiv skikjører), er å ta en titt på smartprodukter.com og finne en linse der du kan koble til videokameraet ditt isteden. dette er lett å plassere i goggles'a eller på hjelmen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå