Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mamma tror hun kan bestemme over pillebruken min.

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Jeg er 28 år og mamma styrer om jeg skal ta pillene eller ikke. Jeg er nødt til å ta antideprisiva og antipsykotikum selvom jeg er blitt helt frisk. Hun sier at hvis jeg ikke tar dem så kommer hun å tar internettet fra meg. Hvordan skal jeg få til å ikke ta medisinene mer uten at mamma prøver å bestemme over meg?

Anonymous poster hash: e1291...888

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke bra å tvinge friske folk med å ta piller de ikke trenger, syns jeg.

Det er jeg enig i. Men samtidig er viktig at nedtrapping av antidepressiva og antipsykotiske medikamenter skjer under kontrollerte former. Avslutter man for brått, er det en stor risiko for tilbakefall. Jeg støtter derfor forslaget om at du avventer nedtrappingen før du har hatt time hos legen din.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva sier legen din?

Han har ikke sagt noe enda fordi jeg ikke har fått time hos ham ennå, men psykiateren sa i fjor at jeg måtte gå på piller. Men jeg vil ikke gå på piller. Det er ikke bra å tvinge friske folk med å ta piller de ikke trenger, syns jeg.

Lite gjennomtenkt å slutte med piller dersom det er pillene som holder deg frisk......

Lenke til kommentar

Du kaller hun mamma, er redd hun skal ta internett fra deg og skriver ikke som en person på 28 år gammel.

Er du sikker på at du ikke trenger medisin?

Er du sikker på at du er like frisk uten medisin som du er nå (med medisin)?

Tror du heller bør gjøre som du får beskjed om til du greier å ta ansvar for eget liv.

Lenke til kommentar

Du kaller hun mamma, er redd hun skal ta internett fra deg og skriver ikke som en person på 28 år gammel.

Er du sikker på at du ikke trenger medisin?

Er du sikker på at du er like frisk uten medisin som du er nå (med medisin)?

Tror du heller bør gjøre som du får beskjed om til du greier å ta ansvar for eget liv.

ok, men mamma snakket med psykk i dag og hun sier jeg er sinnssjuk og skal åke rett inn i psykiatrien på mandag. det bestemmer ikke mamma, det står jo på nettet at så lenge man ikke er i fare for en selv eller andre skal man ikke bli tvangsinnlagt.

Lenke til kommentar

Tråden stenges da diskusjon.no ikke er et sted som kan brukes til å få nødvendige helseråd på dette temaet. Jeg vil oppfordre trådstarter til å snakke med sine leger og nærmeste for å hjelpe seg selv og få svar på sine spørsmål. Vi har ikke kunnskapen som skal til for å gi deg korrekte svar.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...