AnonymDiskusjon Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 God dagen! Står ovenfor en innleggelse på psykiatrisk, og lurer veldig på hva som skal skje med meg... Har ikke fått veldig mye informasjon fra psykehuset, men vrir meg etter i å finne ut hva som venter... Sliter med bl.a. angst, depresjon og selvmordstanker/planer, og medisineres og går i samtalebehandling, men ingenting hjelper, i allefall ikke enda.. Kan noen dele noe? Hva som helst?! Anonymous poster hash: 10b93...d66 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Spør du om hvilke rutiner som vil møte deg, eller hva som vil bli annerledes i behandlingen? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2014 Helt ærlig? Jeg spør om alt... Jeg vet ikke hva jeg går til, hva som venter, som som kan skje. Det eneste jeg vet er at jeg må inn, og ikke har fått/ får informasjon tidlig nok, så jeg går og er urolig, tenker ikke på så mye annet så jeg er jo sånn passe fjern oppe i det hele... Sover dårlig og... Håper å få noen meninger, synspunkter og erfaringer fra noen som har annen vinkling enn meg selv, for jeg venter på "gjøkeredet"-tilstander.... Har spurt de jeg har kontakt med i systemet men får ingen klare eller entydige svar der heller.. Er frustrert. Beklager kaossvar. Anonymous poster hash: 4214b...53f Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2014 Sliter og med tanker som: "hva er det jeg har endt opp med / endt opp som", "dette går litt over mitt hode, selv det er frivillig innleggelse", føler meg maktesløs og uten stemmerett. Jeg er jo full av fordommer jeg må ha vekk om innleggelse... Anonymous poster hash: 4214b...53f Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Du vil bli tatt i mot og så får du et rom. De fleste sykehus har enerom i dag, men noen steder er det nok flerrom. Så vil du bli undersøkt av lege i løpet av første dag, men en del av dette vil gjerne bli gjort av sykepleier.Du vil måtte følge postens rutiner; det er et program med måltider og gjøremål og aktiviteter i løpet av dagen. Du blir tildelt en behandler første dag, det vil normalt være en lege eller en psykolog. Du vil få én eller flere miljøkontakter, de skal være dem i personalet som du skal ha mest med å gjøre. Det kan være sykepleier eller hjelpepleier. Hvilken behandling du vil få avhenger av problemene dine, og det blir avgjort i hvert enkelt tilfelle. Men det er klart at et sykehus rår over en del flere behandlingsmetoder enn en poliklinikk eller en fastlege. Det er flere medikament og behandlingsmetoder som kan brukes, og det kan være individualsamtaler eller gruppeterapi. Dette varierer litt fra sted til sted. Det drives miljøterapi av de som arbeider i selve posten, og det er ofte ulike mer eller mindre terapeutiske aktiviteter i posten. Dette varierer også fra sted til sted og etter hva du trenger. Det er lenge siden psykatriske sykehus var som i Gjøkeredet. Det er de fleste steder greie plasser å søke nødhavn når livet av ulike grunner blir for vanskelig. Det er sjelden noen hvilehjem, men aktive steder der de ansatte står på og forsøker å få pasientene friske og ut i livet igjen.Men det er selvsagt unntak, selv om det oftest er de som er misfornøyde som slipper til i media og på nett. 1 Lenke til kommentar
nacario Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Forhåpentligvis vil de ta tak i din hjemmesituasjon også, ettersom ofte det og ditt nærmiljø (hva du har tidligere gjort i din hverdag) kan være av merkbar betydning. At du føler glede over fremtidsplaner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå