Gå til innhold

Får ikke oppgradert fra windows 7 til windows 8!

Anbefalte innlegg

Hei. kjøpt meg ny ssd men når jeg nå prøver å installere windows 8 oppdateringen fra windows 7 får jeg bare opp vi kan ikke koble til akkurat nå, har feilsøkt på google men klarer ikke finne ut av det? noen andre som har hatt samme problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får også den samme generiske feilmeldingen når jeg prøver å laste ned setup-filene med Windows 8 oppgraderingsassistenten. Jeg har forsøkt flere ganger på forskjellige maskiner på forskjellige lokasjoner og forskjellige versjoner av Windows. Etter litt googling fant jeg ut at jeg har prøvd for mange ganger og at produktnøkkelen er blitt "svartelistet" på en måte. I ettertid har jeg fått tak i Windows 8.1 ISO via jobben, så jeg har setup-filene til seinere.

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Jeg får også den samme generiske feilmeldingen når jeg prøver å laste ned setup-filene med Windows 8 oppgraderingsassistenten. Jeg har forsøkt flere ganger på forskjellige maskiner på forskjellige lokasjoner og forskjellige versjoner av Windows. Etter litt googling fant jeg ut at jeg har prøvd for mange ganger og at produktnøkkelen er blitt "svarelistet" på en måte. I ettertid har jeg fått tak i Windows 8.1 ISO via jobben, så jeg har setup-filene til seinere.

Har ringt Microsoft Norge men de kan ikke hjelpe meg vist jeg ikke sitter på pcen, de må vel kunne sende meg link til iso filene så jeg faktisk kan bruke produktet jeg har kjøpt fra de.

Skal informere de om svartelistinga

Endret av Danda
Lenke til kommentar

2 fine blå knapper her....

Ja? som gir meg error.. det er oppdaterings hjelperen som ikke fungerer..

Det er flott når man kjøper ett produkt av Microsoft men det de glemmer å informere om er at man ikke kan bruke produktet så mye man ønsker.

Han jeg snakka med på kundeservice så at jeg hadde installert windows 8 på 2 pcer og flere ganger og derfor har kode blitt sperret, men for å få ordnet problemet må teknisk support bruke fjernhjelp? for hva da liksom... jeg vet jo hva feilen er, få en ny key så fungerer det!

Jeg skjønner faktisk at folk piratkopierer windows når de gjør det så vanskelig for folk som har kjøpt produktet

Endret av Danda
Lenke til kommentar

De blå knappene lar deg laste ned full iso som kan legges på dvd eller usb minnepenn.. Deretter kan du boote pc-en med den i og begynne derfra!, så slipper du oppdateringstrøbbelen..

Jeg har brukt den på flere pc-er, trenger bare en lisens på forhånd, som du taster inn ved oppstart av installasjon. Der kan du kjøre clean install, oppdatering av win 7, eller reparasjon av win8..

Hvorfor det ikke fungerer på din pc, er sikkert for en dårlig sikkerhet eller noe.. fordi det er en .exe fil først..

Last ned på en annen pc, og legg på minnepenn (helst 8 gb eller større)

Lenke til kommentar

@PROuser: Du linker til riktig side/fil, men problemet er at TS sin nøkkel ikke godkjennes og gir en generisk feilmelding ala "kan ikke koble til nettet akkurat nå...". Han/hun får da ikke lastet ned setup-filene og laget ISO. Og siden han/hun ikke laget det sist dette fungerte, sitter man igjen med svarteper. Jeg har selv det samme problemet. Kjøpte nøkkel direkte fra Microsoft ved lanseringen av Windows 8. Sist den fungerte til å laste ned setup, var ved lanseringen av Windows 8.1. Nå får jeg bare samme feilmelding som TS.

Lenke til kommentar

Prøv å få tak i ISO. Via jobben, naboer, kamerater, familie... :)

Microsoft har ikke gjort det lett for oss, så Windows 8.1 setup vil ikke godta Windows 8 produktnøkkel! Argh!

MEN, det er alltid en løsning :)

Jeg har hatt suksess med følgende framgangsmåte:

Jeg installerer via minnepenn (minst 4GB) ved å overføre ISO vha. av Microsofts program. Så legger jeg til filen ei.cfg i mappen sources (på minnepennen) med følgende innhold:

[Channel]
Retail
[VL]
0

Bare lag filen i Notisblokk (Notepad).

Når du så installerer Windows 8.1, velger du korrekt versjon i listen som kommer opp (Core eller Pro). Du får også muligheten til å hoppe over steget med produktnøkkelen. Og det er jo poenget ;)

Etter installasjonen aktiverer du med din nøkkel.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Prøv å få tak i ISO. Via jobben, naboer, kamerater, familie... :)

Microsoft har ikke gjort det lett for oss, så Windows 8.1 setup vil ikke godta Windows 8 produktnøkkel! Argh!

MEN, det er alltid en løsning :)

Jeg har hatt suksess med følgende framgangsmåte:

Jeg installerer via minnepenn (minst 4GB) ved å overføre ISO vha. av Microsofts program. Så legger jeg til filen ei.cfg i mappen sources (på minnepennen) med følgende innhold:

[Channel]
Retail
[VL]
0

Bare lag filen i Notisblokk (Notepad).

Når du så installerer Windows 8.1, velger du korrekt versjon i listen som kommer opp (Core eller Pro). Du får også muligheten til å hoppe over steget med produktnøkkelen. Og det er jo poenget ;)

Etter installasjonen aktiverer du med din nøkkel.

Lykke til!

Det fungerte utmerket! :)

Den løsningen gikk også på windows 8.1 update 1 men da holdt det med å aktivere på vanlig måte, trengte ikke å ringe osv :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...