Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Spansk oversettelse hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei! jeg skal ha en presentasjon/fagsamtale i faget spansk om Madrid og en sang som heter "Te recuerdo Amanda". Jeg har allerede skrevet fakta for begge av disse temaene, men det er noen setninger som jeg lurte på om jeg kunne få hjelp til å få oversatt. Takk på forhånd:)

-Jeg skal snakke om Madrid og Sangen "Te recuerdo Amanda"

- Jeg tror byen Madrid er en fin by som inneholder mange fine turistattraksjoner, god mat og kultur.

- Jeg liker fotball laget til byen Madrid, som er det kjente fotball laget Real Madrid.

-Jeg synes "Te recuerdo Amanda" er en veldig fin sang, som vekker mange følelser til lytteren. Victor Jara får godt frem hvordan forholdene i Spania var på denne tiden. Det jeg ikke liker med denne sangen er at den er så trist.

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg ikke å oversette dette direkte. Bla opp ord hver for seg i ordbøker og bøy verbene selv, ikke bruk f.eks Google Translate. Er en stund siden jeg har hatt spansk nå, men kan f.eks ta setningen om R.Madrid, som jeg tror blir:

Me gusta el equipo de futbol de la ciudad de Madrid, que es el famoso equipo de fútbol Real Madrid.

Men hadde jeg vært deg ville jeg gjort den om til:

Me gusta el equipo de fútbol en la ciudad de Madrid, que es el muy famoso equipo se llama Real Madrid Clube de Futbol.

Lenke til kommentar

Anbefaler deg ikke å oversette dette direkte. Bla opp ord hver for seg i ordbøker og bøy verbene selv, ikke bruk f.eks Google Translate. Er en stund siden jeg har hatt spansk nå, men kan f.eks ta setningen om R.Madrid, som jeg tror blir:

Me gusta el equipo de futbol de la ciudad de Madrid, que es el famoso equipo de fútbol Real Madrid.

Men hadde jeg vært deg ville jeg gjort den om til:

Me gusta el equipo de fútbol en la ciudad de Madrid, que es el muy famoso equipo se llama Real Madrid Clube de Futbol.

Takk! :)

Lenke til kommentar

Hei! jeg skal ha en presentasjon/fagsamtale i faget spansk om Madrid og en sang som heter "Te recuerdo Amanda". Jeg har allerede skrevet fakta for begge av disse temaene, men det er noen setninger som jeg lurte på om jeg kunne få hjelp til å få oversatt. Takk på forhånd:)

-Jeg skal snakke om Madrid og Sangen "Te recuerdo Amanda"

- Jeg tror byen Madrid er en fin by som inneholder mange fine turistattraksjoner, god mat og kultur.

- Jeg liker fotball laget til byen Madrid, som er det kjente fotball laget Real Madrid.

-Jeg synes "Te recuerdo Amanda" er en veldig fin sang, som vekker mange følelser til lytteren. Victor Jara får godt frem hvordan forholdene i Spania var på denne tiden. Det jeg ikke liker med denne sangen er at den er så trist.

:hmm:

Voy a hablar sobre Madrid y la canción Te Requerdo Amanda/ Hablaré sobre Madrid y la canción...

Pienso que Madrid es una ciudad muy linda que tiene muchas atracciónes turísticas buenas, comida buena, y la cultura es muy interesante.

Setning 1 og 2^, ikke helt lik slik du formulerte, men kanskje bedre. Du lærer uansett ikke noe av å bare kopiere dette og lime det inn. Setning 3 er formulert meget vanskelig for en nybegynner å oversette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...