Gå til innhold

Trenger hjelp til tøying og gjennoppbyggning av fleksibilitet i hofte/rygg

Gjest Slettet-grkpmGQW

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-grkpmGQW

Hei! Som tittelen sier trenger jeg hjelp til å løse ett fleksibilitetsproblem.

Jeg klarer ikke bøye ryggen mer enn 30-45 grader fremmover uten bøye knærne.Dette skaper selvsagt komplikasjoner for en som trener styrke og har lyst til å trene markløft og driver med ulike idretter som krever god fleksibilitet I tilegg skal det sies at jeg ofte får vondt i korsryggen da korsryggen jobber overtid for andre muskler som skulle tatt denne belastning. Hva kan jeg gjøre for å øke fleksibiliteten? Merk; jeg har IKKE dårlig fleksibilitet i knærne, da jeg kan ta knebøy helt fint.

Ett bilde sier også mer enn tusen ord.

DmUMrtT.png

Dette er ca sånn det ser ut når jeg prøver å stå med strake bein og prøver å nå så langt ned med armene som mulig

Jeg har tilgang til alt av utstyr på treningsenteret og treningsmatte for uttøying hjemme, jeg ønsker helst ikke å kontakte lege og fysio for å få svar på noe jeg kan løse selv.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har noe av det samme problemet, bare at jeg klarer ta markløft fint selvom. Sliter derimot litt med stangroing. Reis deg opp og bøy overkroppen. Hvor tøyer det? Jeg kjenner det på baksiden av lårene og nedover benet.

Da er det nok baksiden som må tøyes, altså f.eks sitte og ta seg på tærne med strak kropp (eller så langt man kommer). Jeg skal hvertfall starte med det.

Lenke til kommentar

Stretching er bs, her er noe som hjelper på noen få minutter :*video*

prøv det og så ta testen din igjen og se om du får noen extra grader på vinkelen.

Veldig spent på hva du mener han driver med i videoen, siden du mener tøying er bullshit..

Endret av Juliess
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

prøv det og så ta testen din igjen og se om du får noen extra grader på vinkelen.

Veldig spent på hva du mener han driver med i videoen, siden du mener tøying er bullshit..

Når folk sier tøye så tenker de på muskler, det du ser i videoen er ikke muskel tøyning men leddmobilisering.

Lenke til kommentar

Når folk sier tøye så tenker de på muskler, det du ser i videoen er ikke muskel tøyning men leddmobilisering.

Hvilke faktorer tror du spiller inn på mobiliteten i et ledd?

Lenke til kommentar

Hvilke faktorer tror du spiller inn på mobiliteten i et ledd?

Jeg tror det er vev rund leddet som blir strekket som er ikke muskel vev. Så ja, teknisk sett det er tøyning, men hvis du kaller begge tøyning kan det bli misforståelser. Det er ikke en og samme ting i mine øyene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...