Fryzer Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Jeg har akkurat kjøpt meg ny harddisk, men etter at jeg har plugget den inn greier ikke maskinen min å finne den nye disken. Kan noen hjelpe meg eller fortelle meg hvordan det skal gjøres????? Lenke til kommentar
haste Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 hadde vært litt lettere med informasjon om windows da, men har du windows 2000/XP kan du gjøre dette: ------- start -> Kontrollpanel -> Administrative verktøy -> Datamaskinbehandling I Datamaskinbehandling: Diskbehandling -- Hvis winodws finner harddisken din så kommer det opp en dialog PS: Har du satt den i RAID/S-ATA så må du installere drivere Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 På noen (eldre) hovedkort må man søke i BIOS før PC'en i det hele tatt skal finne disken. (IDE HDD detection eller noe) Lenke til kommentar
Folo Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 hva maskin har du nå? det kan være at du trenger en oppdatering i bios. hvor stor er disken du har kjøpt og vilket merke er den? på hjemmesiden til div. diskprodusenter finnr du ofte hjelp til å få større disker en det biosen klarer til å fungere. Lenke til kommentar
Fryzer Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 Nå har det seg slik at når jeg velger Start->Kontrollpanel osv. som er nevnt i den over så finner jeg disken og den sier at den er aktivert og at det ikke er noen problemer. men jeg kan fortsatt ikke se disken når jeg går innpå min datamaskin, da finner jeg bare de to partisjonene jeg hadde tidligere... jeg har windows XP og hd er : Seagate ATA-100 120GB 7200RPM 2MB Cache Barracuda 7200.7, ST3120022A Lenke til kommentar
mortem1 Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 når du går inn der(datamaskinbehandling) til høyre for der det ståt info om disken (disk1 111 gb f.ek) er feltet der sort? står det noe om at plassen er unlocated eller no..? i såfall må du dele den opp i partisjoner å formatere.. Lenke til kommentar
Fryzer Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 ja den er sort, men må jeg dele den. i så fall kan jeg omgjøre den til en disk igjen etterpå? og hvordan gjør jeg dette?? Lenke til kommentar
Fryzer Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 nevnte jeg at den har status som: utildelt Lenke til kommentar
metropol Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Se denne linken og se om du får noen aha opplevelser http://www.hardware.no/guider/pcbygg/index10.html :o Prøv også å gå inn i control panel, velg Datamaskinbehandling. Under lagringsplass finner du diskbehandling. Her skal du få opp diskene dine. Hvis en ikke er tildelt systemet, vil dette fremgå av teksten. Da kan du klikke på denne og følge instruksjonene. Lenke til kommentar
punk in drublic Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 et tips kan kanskje vaere aa sjekke om idekabelen er satt helt i.. Virker kanskje litt teit, men jeg plagdes en gang med at dataen min ikke fant brenneren min, og da var dette saken... :oops: :oops: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå