Gå til innhold

Er denne serveren bra nok?

Anbefalte innlegg

Hei! Skal ha en spillserver til bl.a. minecraft og lignende spill som skal spilles på et LAN. Prøver å få mest mulig ytelse for pengene, og tenkte kanskje denne lista ville være grei nok. Helst ikke dyrere enn 4,5k.

Vi er maks 15 personer på serveren om gangen. Vil da 16GB RAM være nok? Prosessoren tåler nok det meste :) Trenger ikke verdens beste deler, og server-cpu tror jeg blir for dyrt. Men om noen har noen gode råd og tips vil jeg gjerne høre dem :) Planlagt å kjøre W8 (kun siden jeg har det liggende fra før). Vifter og alt sånn trenger ikke å tenkes på, det fikser jeg senere.

Takk på forhånd!

Endret av TitanPixels
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Skal ha en spillserver til bl.a. minecraft og lignende spill som skal spilles på et LAN. Prøver å få mest mulig ytelse for pengene, og tenkte kanskje denne lista ville være grei nok. Helst ikke dyrere enn 4,5k.

Vi er maks 15 personer på serveren om gangen. Vil da 16GB RAM være nok? Prosessoren tåler nok det meste :) Trenger ikke verdens beste deler, og server-cpu tror jeg blir for dyrt. Men om noen har noen gode råd og tips vil jeg gjerne høre dem :) Planlagt å kjøre W8 (kun siden jeg har det liggende fra før). Vifter og alt sånn trenger ikke å tenkes på, det fikser jeg senere.

Takk på forhånd!

Det ser meget bra ut det der, det burde holde godt til ditt bruk.

Eneste endringen jeg ville gjort er å bytte strømforsyningen med den SilverPower 650W som komplett har kampanje på nå :) Dette er strømforsyningeer av høy kvalitet, som er produsert av Seasonic. I tillegg sparer du en 100 lapp ;)

Ellers, kjør på! Til ditt bruk er det ingen vits å koste på Opteron\Xeon CPU.

Endret av Rusher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...