AdNauseam Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 I will! Så lenge setene ikke er skinnseter! Når jeg holdt på med sertifikatet hadde jeg lyst på en Impreza RB5 2000. :O Den generasjonen er den fineste spør du meg. Den blir perfekt med mørkeblå farge, gullfelger og passe spoiler. Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Jeg sverger til skinn iallefall, behagelig ikke fryktelig kaldt på vinteren, ikke varmt om sommeren men så har jeg hvitt skinn. Sportsseter er godt det, så lenge det ikke blir bøttestoler, ubrukelig til daglig kjøring Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Jeg kjører en BMW med skinn nå, det er helt jævelig. Kaldt som faen nå for tiden og når det først blir varmt så blir jeg dritklam i ræva... 1 Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Da er du jaggu for følsom mine er ikke særlig kalde, har ikke så kraftig setevarmer så blir ikke for varmt heller. På sommeren blir de aldri varme heller.. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Eller så liker jeg bare stoffet i Wrx setene bedre :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Silvia s15 setene skal være greie, noen som erfaring? Men tilbake til tema. Hvor vanskelig er det å sette opp et Anti Lag system, med en bypassventil etter turbo, som sender lufta til eksosiden? Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 (endret) Veldig om du skal klare utslipps-kravene på eu-godkjenningen. Et slikt system er i praksis en flammekaster inne i motoren din. Og turboen din må du regne med å bytte oftere enn bremseklosser. Kjører du mye på bane siden du skal ha et slikt system? Lær deg å bremse med venstrefoten og hold gassen inne med høyrefoten. Endret 14. februar 2014 av RunRookieRun Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Aha, visste vel omtrent at det ville bli et problem. Nei, jeg spør bare for å skaffe kunnskap Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Det er jo ikke bare bypass av luft som skal til, du må ha et kammer før turboen, også må det til med timing retard og dumping av ekstra fuel ut i eksosen som antennes av den bypassede luften og varmen i eksosen, er det som holder turboen gående. Har noen bilder av et sSubaru wrc grenrør med uppipe om du vil se dette kammeret. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Gjerne Da blir det jo bra komplisert. Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Anti-lag/misfiring system er primært utviklet for motorer som jobber under fullt trykk 95% av tiden. En gatebil jobber vel uten trykk 95% av tiden. Blir mye sot og slitne turboer av slikt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Ser den, er nok ikke optimalt på en gatebil da. Men hadde vært dritfett på en banebil Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Det er bare primært i rally/hillclimb det har noe for seg. På en bane vil man fint kunne løse problemet med kjøreteknikk og sporvalg, så kan man heller unngå effekt-tapet og den økte slitasjen. Å sette opp en bil med turbolag for bane har uansett ingenting for seg. Betyr bare at du mest sannsynligvis har for mye HK om du ikke får brukt dem. Mindre turbo og lavere effekt vil på mange baner gjøre deg raskere. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Her har du bilde av subaru WRC grenrør med turbo og downpipe samt bypassventil Som du ser går luften fra bypassen ned i et forstørret kammer i up-pipen, inni der kommer det bensin som ecuen spytter ut i sylinderene uten tenning, og når det kommer inn i kammeret, blandes det med luft og spontanantenner, og eksplosjonen aksellererer ut gjennom eksosturbinen og holder turboen i gang. Dette systemet er bedre for selve motoren enn timing retard anti lag.. Timing retard antilagg da stiller man rett og slett tenninga slik at gnisten ikke slår før motoren er på utblås slaget, slik at eksplosjonen blir igangsatt like før ventilen lukker, og da går forbi ventil, gjennom topp og grenrør før den kommer til turbo. Dette er oppskrift på smelta ventiler, ventilstammer, ventilføringer, shims og løfterbøtter som rister frahverandre, smelta eksosporter osv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Veldig interessant Hardboiled! Er det noen som fortsatt bruker timing retard antilag? Virker som det er større fordeler med bypassventil? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 http://www.ebay.com/itm/Turbo-Sound-Exhaust-Muffler-Pipe-Whistle-Blow-off-valve-BOV-Simulator-Whistler-S-/201008888007?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2ecd1038c7&vxp=mtr Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Timing retard er mer for de som ikke har like gode råd, da man bare må rote rundt i hjernen litt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Aha, skjønner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå