AdNauseam Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 (endret) Så konklusjonen er altså at med litt arbeid så kan man få litt ekstra effekt med filtermod, hvis det gjøres skikkelig. En annen fordel er jo at det kan vaskes/renses (derfor "evigvarende"?). Varmeskold, tett luftkanal til front(side)grill og nytt luftfilter hadde jo vært ideelt (selv om det hadde vært marginalt)? Så hvilket filter er minst like bra som standardfilter, som kan kjøpes billigest mulig på nett? Endret 9. februar 2014 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
HuskyHaugen Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 Evo ix ja Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 KN er bedre mtp filtrering. Jeg fant ut størrelse jeg trengte, gikk inn i katalogen til KN og fant delenr og søkte på nummeret på ebay og fikk det til halv pris av Norge. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 KN er bedre mtp filtrering. Jeg fant ut størrelse jeg trengte, gikk inn i katalogen til KN og fant delenr og søkte på nummeret på ebay og fikk det til halv pris av Norge.Takk, da stoler jeg på at KN-filter er bra greier. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 KN er bedre mtp filtrering. Jeg fant ut størrelse jeg trengte, gikk inn i katalogen til KN og fant delenr og søkte på nummeret på ebay og fikk det til halv pris av Norge.Takk, da stoler jeg på at KN-filter er bra greier. Åssen bil har du ? Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 (endret) Åssen bil har du ?Mitsubishi Galant 1998 stasjonsvogn med 2.0 L motor (4G63). Når jeg får samlet opp litt penger skal jeg begynne å fikse opp og kanskje trimme litt. Har ikke gjort så mye sånn før, men det er derfor jeg vil utfordre meg selv litt sånn at jeg lærer. Trimme for bedre respons og lav RPM-ytelse for eksempel, når jeg finner ut av hvordan. Endret 10. februar 2014 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Spar heller pengene på en bil du får noe effekt av det på. For å trimme en NA bil koster det mer enn det smaker. Lenke til kommentar
HuskyHaugen Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 Kjøp deg 200sx ev.t impreza, så mye gøy Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Spar heller pengene på en bil du får noe effekt av det på. For å trimme en NA bil koster det mer enn det smaker.Bilen jeg har nå kan ses på som en "prøv og feil-bil", jeg vil ikke bruke mer enn noen tusen på trimming uansett. Men hovedplanen med bilen er å rense motor, bytte filter, tennplugger, olje, fjerne estetisk rust (har pusset, grunnet og lakket hengerfestet - ble pent!), fikse litt innvendig, ha i LED-pærer overalt utenom fjernlys, fikse litt på elektrisk og sette inn litt elektronikk-snacks og andre ting som jeg kommer over med tiden. Når jeg begynner skikkelig så kommer jeg til å lese mye om sånt og sikkert lage en worklog om jeg gjør større forbedringer på bilen. Kjøp deg 200sx ev.t impreza, så mye gøy200 SX er en fin bil! Vil ha en sånn en dag. Impreza også, men interiøret er ikke noe å skryte av. Jeg skal ha en Mitsubishi Galant VR4. Firhjulsstrekk, akseptabelt interiør, god motor og fin å se på. Automatisk varsling på Finn.no tenker jeg. Etter det så blir det nok steget til Honda S2000 og NSX (bilkunst!). Men så har man også Nissan Skyline (ikke den nye...), Mazda MX-5 (sikkert et interessant eie), Lancer Evo, Forester 05' (hevet), RX-7 (!) Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Hva er galt med interiøret på impreza? Ja ddashen er litt plastikk men setene er jo fantastiske! Iallefall Wrx setene jeg har Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Hva er galt med interiøret på impreza? Ja ddashen er litt plastikk men setene er jo fantastiske! Iallefall Wrx setene jeg har I min Galant er ikke interiøret så mye å skryte av, mye plastikk og spaker osv. får du ikke kvalitetsfølelse av, og alt er liksom grått og kjedelig. I en tysk eller svensk bil er dette helt forskjellig. Men, jeg sitter utrolig godt, mye bedre enn nyere biler. Kan si det samme om de andre Mitsubishi-ene jeg har eid. Sitter mye bedre enn i Mercedes C-klasse 2013 (frister å si drittbil), bare for å nevne et eksempel. Og i en mer utstyrt modell (VR4 f.eks.) er det tredetaljer og litt mer eksklusive seter og interiør generelt sett. Men har ikke sett dette i en Impreza. Men ja, interiøret til en Impreza er, plastikk, kjedelig og ser billig ut. Jeg skulle klart meg med det, alle biler har sine ulemper, men jeg synes det er litt viktig. Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Man kjøper ikke Japansk pga interiøret Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Man kjøper ikke Japansk pga interiøret Derfor er det vanskelig(ere) å kjøpe en japansk bil om du synes interiør er viktig. Når det er sagt så finner man bra interiør i japanske biler, det er bare ikke alle merkene som er like gode på det. Og interiørverstingene er ganske lavt på skalaen på verdensbasis, selv om de kan være en av de bedre (beste?) på andre ting. Lenke til kommentar
HuskyHaugen Skrevet 12. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2014 Man kjøper ikke Japansk pga interiøret Derfor er det vanskelig(ere) å kjøpe en japansk bil om du synes interiør er viktig. Når det er sagt så finner man bra interiør i japanske biler, det er bare ikke alle merkene som er like gode på det. Og interiørverstingene er ganske lavt på skalaen på verdensbasis, selv om de kan være en av de bedre (beste?) på andre ting. For meg så kan ikke en Toyota sammenlignes med en BMW. Det er så sinnsykt mye mer gjennomført på alle punkter at det er ikke mumig å ramse opp en gang! Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 For meg så kan ikke en Toyota sammenlignes med en BMW. Det er så sinnsykt mye mer gjennomført på alle punkter at det er ikke mumig å ramse opp en gang!Toyota har heller ikke ille interiør. Men samtidig så kan man ikke koste under teppet at interiøret i en tysk bil er pent. Vil også trekke fram Volvo som et eksempel. Og så kan jo man nevne de dyrere japanske bilene som har flott interiør. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 I like it simple.. Lenke til kommentar
HuskyHaugen Skrevet 12. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2014 For meg så kan ikke en Toyota sammenlignes med en BMW. Det er så sinnsykt mye mer gjennomført på alle punkter at det er ikke mumig å ramse opp en gang!Toyota har heller ikke ille interiør. Men samtidig så kan man ikke koste under teppet at interiøret i en tysk bil er pent. Vil også trekke fram Volvo som et eksempel. Og så kan jo man nevne de dyrere japanske bilene som har flott interiør. Volvo er kjempeinteriør det og setene i v70 titanium (skinn) synes jeg er bedre enn i bmw 730 06 og det er to vidt forskjellige bilær Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Japansk har meh interiør, men jeg skal kjøre bil for å ha det gøy, ikke sitte på puter og slikke Alcantara i hodet og ræva.. I min har jeg simpel dash, gode orginale skinn seter og tepper, mer treng jeg ikke så lenge jeg har en morsom bil å kjøre. Noe andre merker ikke har klart å gi meg, det som jeg ser på som morro fra tyske biler etc får jeg aldri råd til uansett. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 (endret) Folk er forskjellige, I guess. For meg er kvalitetsfølelsen viktig også, det at det kjennes solid osv. Plastikk kan være fint om det er god kvalitet og gjennomført designmessig. Når det kommer til seter er det ekstra viktig, jeg får fort vondt i både baken/underlårene og ryggen, men ikke i min Galant! Gode, myke tekstilseter, ikke noe sånt skinnsetedritt. Skinn er rett og slett oppskrytt, stygt, dyrt, ubehagelig, klamt/knirkete og altfor stramt... Recaro-seter skal visstnok være noe av det beste (eller det aller beste). De finnes ofte som ekstrautstyr i sportslige/lukseriøse biler, eller i spesialmodeller. De lager også racing-seter, sportsseter (med fullt av justeringsmuligheter, lufting, varme, elektrisk justering, avhengig av modell) og til og med barneseter. Er ingen tvil om hva jeg skal ha i bilen min ihvertfall. Ergomed ES, om jeg noen gang får råd. Endret 13. februar 2014 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Du må virkelig prøve WRX /STI seter ;-) Momo Wrx rattet og girkula er kvalitet. Trenger bare kvalitet i det man tar i :-P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå