HuskyHaugen Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Hei! Jeg lurer på hvordan man generelt kan få turboblåselyden høyere, altså... ikke den "PSSCHT" lyden som kommer når du slipper gassen og har inne clutchen, men den før. altså den som kommer på rundt 3-4k rpm... takk for svar:) kommer denne automatisk når man installerer dumpventilen? Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 (endret) Jeg har veldig lite greie på trimming og hvordan slike deler fungerer, men fant dette om det er relevant/behjelpelig.: More turbo whine? You could get a set of poorly balanced turbos...it's the slight imbalance in the turbine/compressor system that makes the whine. Ballbearing turbos hardly whine at all; standard journal bearing turbos do it much more, and with a poor balance, you are in Turbo Whine Heaven...but your turbos are in Turbo Whine Hell The turbo's on this car are quiet, my pops cl550 has a much more noticeable turbo sound. Intake helps, but you get more of a bov sound than a turbo whine. Turbo "whine" is not what I'm looking for in sound. I want the acceleration of the suction air into the turbos to be heard. In other words I want to hear the "whooshing" sound of the air entering the turbos. I think an aftermarket intake system is what I need. yes thats all you need to suck more. make more sucking noise. I run 3" and sucks hard. Kilde. But wait, there's more: http://www.golfmkv.com/forums//showthread.php?s=500c7bda02eb057a4fed4b1592c6d282&t=51696 http://www.ozmpsclub.com/forum/intake-exhaust-turbos/14305-wanting-increase-turbo-spool-noise-while-still-retaining-factory-airbox.html http://forums.evolutionm.net/evo-x-engine-turbo-drivetrain/534704-turbo-inlet-increase-sound.html http://www.ehow.com/how_8314811_make-turbo-charger-louder.html http://www.dodgetalk.com/forums/showthread.php?t=104733 Endret 7. februar 2014 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 (endret) Altså lyden du kan høre når turboen lader/spoler? Denne f.eks: Endret 7. februar 2014 av Vertical^ Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Hvorfor vil du at bilen din skal høres ut som en anleggsmaskin? 2 Lenke til kommentar
Salior Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Skikkelig luftfilter og rakrør eksos så vil du få mere turbolyd. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Høyere trykk = mere lyd Lenke til kommentar
HuskyHaugen Skrevet 8. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2014 Hvorfor vil du at bilen din skal høres ut som en anleggsmaskin? Fordi jeg liker det. Ja vertical cirka det jeg mener!! Her http://youtu.be/y27c2Zst-Ec fra 0.01 - 0.03 hører du liksom.. Ja.. Som at et spjeld kanskje åpnes da.. 1 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Tror at et sånt "åpent" luftfilter skal ha denne effekten på lyden. Kan jo prøve det, disse er jo ikke så dyre. Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 (endret) For det første så har ikke clutchen noe som helst å si på lyden av dumpventilen.. Jeg regner med du mener spool up, iallefall det jeg hører på den videoen du la ut.. Jeg kjører ikke mye trykk på min bil men hører greit med spool up, kunne selvsagt vært bedre.. Men hos meg har jeg ikke dump, stort KN filter, og FMIC. Lader rundt 0.8 Kjører med dump på dette klippet, men ellers er den som i dag, relativ bedritent klipp men man hører iallefall litt av spool up'n på den innimellom. Endret 8. februar 2014 av olehenri Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Noe sånt ? Der er det kombinasjon av stor turbo og åpent filter rett på snurra. Lenke til kommentar
HuskyHaugen Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 Noe sånt ? https://www.youtube.com/watch?v=lQynNLPpasU Der er det kombinasjon av stor turbo og åpent filter rett på snurra. Venta på svar fra deg dgtlig ettersom du har erfaring med forester wrx sti om jeg ikke er helt på jordet? Ja! Akkurat sånn jeg tenkte på! Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Da kan du i førsteomgang prøve deg på å fjerne resonansrørene på den orginale luftfilterboksen din, evt sette på et åpent filterkit. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 (endret) Da kan du i førsteomgang prøve deg på å fjerne resonansrørene på den orginale luftfilterboksen din, evt sette på et åpent filterkit.Vil det si noe àla dette? Eller er det lureri/tull? Hadde f.eks. K&N-filter vært bedre? Skal kjøpe sånn til min 4G63 (vanlig Galant 2.0), og har ikke noe imot finere lyd og mer effekt selv. *Forvirret* Neither. The stock intake is fine the way it is and is better than aftermarket. Kilde Endret 9. februar 2014 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Stock er best med mindre du har et varmeskjold som skiller av et område under panseret hvor filteret kan trekke kald luft. Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Hva slags bil er det egentlig snakk om her? Som nevnt tidligere, endre på hvordan lufta kommer inn i motoren, større turbo, mere ladetrykk. Skal du gjøre et seriøst bygg kliner du til med ekstern wastegate og screamer pipe.. Håper du blir fornøyd med lyden før du blir sittende og vente evig pga turbolagg :-P Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Som Hardboiled sier: Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Tipper han snakker om evoen han har postet om tidligere. På Subaru er orginal filterboks god for opptil 400 motorHK.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Hva er anbefalt, Greenfilter/KN eller soppfilter? Hva er behovet for soppfilter egentlig? Må vel være dårlig plass? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå