Gå til innhold

Mye å spare på å kjøpe Dell/Lenovo i USA?

sdf123

Anbefalte innlegg

Er det noe å spare på å kjøpe en Dell Latitude E7440 eller Thinkpad T440s?

Og hvordan er det med garanti i Norge, har forstått at de leveres med world wide garanti?

Og hva vil det koste å få norsk lader og tastatur?

Har prøvd å søke litt, men litt usikker på dette med garanti, lader og tastatur!

Er klar over norsk moms om de skal taes inn i Norge, men i første omgang så trenger man ikke regne med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noe å spare på å kjøpe en Dell Latitude E7440 eller Thinkpad T440s?

Og hvordan er det med garanti i Norge, har forstått at de leveres med world wide garanti?

Og hva vil det koste å få norsk lader og tastatur?

Har prøvd å søke litt, men litt usikker på dette med garanti, lader og tastatur!

Er klar over norsk moms om de skal taes inn i Norge, men i første omgang så trenger man ikke regne med det.

Jeg kan svare for Dell, siden jeg faktisk bestilte et nytt tastatur til min forrige PC, en Dell Latitude D630. Det kostet ca 150 kr eks. mva, frakten var på 250 kr. Så det kom på litt over 400 kr eks. mva.

Lenke til kommentar

Det spørs hvor stor prisforskjellen er og hvor mye garanti som er med maskinen.

Husk at du ikke får 5 års reklamasjonsrett når du bestiller fra utlandet, dette alene kan være verdt mye, avhengig av om du får problemer eller ikke så klart.

Husk også at garantien brytes hos noen merker allerede om du bytter harddisk, reklamasjonsretten berøres ikke av at man bytter komponenter (med mindre skaden er selvforskyldt så klart).

Norsk tastatur kan stort sett skaffes som reservedel, som ellerede nevnt.

Laderen er oftest en kombilader, men du kan måtte kjøpe ledningen mellom lader og veg for å få rett kontakt.

Jeg har sett på å kjøpe fra utlandet, men alt tatt i betraktning har prisforskjellen ikke vært stor nok.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Kjøpte min Lenovo Thinkpad i Norge, kjempeglad for det. Fikk bruk for garantien etter en uke, da var de på døren å hentet pcen 12 timer etter jeg ringte de. Ble sendt med ekspress-pakke begge veiene

Hæ? På de laptopene jeg har hatt så har det fulgt med en next business day onsite serviceavtale. Da kommer det en servicetekniker dit jeg befinner meg og fikser problemet der og da, uten å trenge å sende inn laptopen.

Edit: På den laptopen jeg har nå, en Dell Latitude E7440 har jeg en slik garanti som varer i 5 år. Og da kan jeg ringe et nr som er døgnbemannet hver dag, hele året.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Kjøpte min Lenovo Thinkpad i Norge, kjempeglad for det. Fikk bruk for garantien etter en uke, da var de på døren å hentet pcen 12 timer etter jeg ringte de. Ble sendt med ekspress-pakke begge veiene

Hæ? På de laptopene jeg har hatt så har det fulgt med en next business day onsite serviceavtale. Da kommer det en servicetekniker dit jeg befinner meg og fikser problemet der og da, uten å trenge å sende inn laptopen.

Edit: På den laptopen jeg har nå, en Dell Latitude E7440 har jeg en slik garanti som varer i 5 år. Og da kan jeg ringe et nr som er døgnbemannet hver dag, hele året.

De hadde ikke deler eller folk tilgjengelig i Tromsø. Så var ikke så mange valgmuligheter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...