vikas Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Har fått et frustrerende problem jeg håper noen her sitter med løsningen på. Problemet er at jeg helt uten videre ikke får ringt ut, ei heller tatt imot anrop. Det er ingen feilmeldinger eller andre varsler på displayet som tilsier at det er noe galt. Men om jeg forsøker ringe ut får jeg ikke den vanlige "summetonen" man hører når man ringer opp, om noen forsøker ringe meg får de melding om avslått telefon. Problemet løses ved å restarte telefonen, da funker alt som normalt igjen. Telefonen har siste programvare og OneCall abonnement. Håper det er en enkel løsning på problemet som noen kan hjelpe meg med ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Prøv først simkortet på en annen telefon. Funker det normalt, så kan du sette telefonen din til fabrikkinnstillinger og se om det løser problemet. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Regner med det ikke er flymodus som slår seg på. Og når du sier at det ikke er noen felmeldinger er det vel heller ikke dekningsproblemer? Ofte forsvinner mye av signalene når telefonen ligger i en lomme. Lenke til kommentar
vikas Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 Har ikke noen annen telefon å prøve Sim kortet i, problemet oppstår uavhengig hvor den befinner seg, ut i fra ikonene på displayet så har jeg dekning. Frustrerende greier det her Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 (endret) Prøv først å få bestilt et nytt sim kort . Eller bytt til Telenor/djuice eller Netcom/chess eller liknende så du slipper roaming på andres mobilnett. Endret 9. februar 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 syar2003 har rett i at det kan være trøbbel med Onecall. Deres switching mellom Network Norway og andre basestasjoner fungerer ikke alltid så bra. Selv om de reklamerer med at de er like bra som andre, så holder ikke den reklamen helt vann. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 syar2003 har rett i at det kan være trøbbel med Onecall. Deres switching mellom Network Norway og andre basestasjoner fungerer ikke alltid så bra. Selv om de reklamerer med at de er like bra som andre, så holder ikke den reklamen helt vann. Dette. Onecall er elendig Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Jeg har ingen problemer med Onecall.. 1 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Jeg har ingen problemer med Onecall.. Da oppholder du deg sannsynligvis i områder der det er lite/ingen svitching mellom forskjellige nett 1 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Er nok mest Telenor i området så det er mulig. Merker dog at jeg av og til har null signal i betongkjellere men det er jo normalt. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 (endret) Type telefon og dens soft/firm-ware kan også bidra til at roaming/svitsjingen er ugrei her. Og billig er ikke alltid best nei , det er fordel at en mobil operatør her eget hjemmenett inkl dekning. Endret 9. februar 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Er nok mest Telenor i området så det er mulig. Merker dog at jeg av og til har null signal i betongkjellere men det er jo normalt. Det er helt typisk. Onecall har avtale med Telenor, og i de områdene der de ikkje har nett sjølv så telefonen kobler opp mot Telenor sitt nett så er det glimrende. Så snart du beveger deg i områder der Onecall har eget nett så begynner problemene..... Lenke til kommentar
Kaska Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Ta en telefon til one-call og be om at simkortet blir låst til telenor. Det fungerer veldig bra der det er problemer, har gjort det selv. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå