Dukien Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Hei, jeg skulle sende noen øreplugger i retur og tok tilfeldigvis med originalpakka med adressen til NetonNet; siden jeg hadde den så sa posten at jeg like gjerne kunne sende den som brev. Ble usikker men tenke "sikkert". Hjemme sjekket jeg FAQ til Net0nNet og det står "Send alltid returen som Verdipost eller Rekommandert Post." Har jeg dritet meg helt ut her? Jeg antar at dem vil få varen; minuset er at jeg ikke har noe rettigheter om varen skulle forsvinne under frakt eller lignende. Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Hei, jeg skulle sende noen øreplugger i retur og tok tilfeldigvis med originalpakka med adressen til NetonNet; siden jeg hadde den så sa posten at jeg like gjerne kunne sende den som brev. Ble usikker men tenke "sikkert". Hjemme sjekket jeg FAQ til Net0nNet og det står "Send alltid returen som Verdipost eller Rekommandert Post." Har jeg dritet meg helt ut her? Jeg antar at dem vil få varen; minuset er at jeg ikke har noe rettigheter om varen skulle forsvinne under frakt eller lignende. De har nok det med kun så "lure kunder" ikke kan påstå at de har sendt varer i retur selv om de ikke har gjort det. For å hindre å havne i en krangel med en kunde om dette, så må kunden sende som verdipost eller rekommandert. Eneste problemet er hvis brevet forsvinner på veien. Da har du ingen rettigheter overfor Netonnet. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 7. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2014 Takker og bukker for svar. Heldigvis så var de ørepluggene jeg sendte like strøkne som mottatt da det tok fint lite tid å finne ut at de passet alt annet inn i ørekanalene mine. Så satser på at dem show me mercy. Lenke til kommentar
GXT Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 (endret) Når slike ting sendes i retur, er det ofte grunnet at avsender av og til kan finne på å kreve bevis for at pakken er sendt i retur. Samtidig er varen forsikret for en viss sum skulle noe skje underveis som fører til at gjenstanden ikke lenger er funsksjonell eller på andre måter skadet. (Hvis du sender den rekommandert) Bare kvitteringen for at du har sendt noe som brevpost er ikke godt nok. Hust at da betaler du bare for noen frimerker, og det er alt. Men kvitteringen du får når du sender noe rekommandert er bekreftelse nok på at noe har blitt behandlet og sendt. Evnen til å spore pakken er sikkert også en av grunnene til at NetonNet ønsker dette. Jeg tror også at det går bra, det skjer ikke ofte at ting forsvinner underveis. Så lenge de får varen til slutt går det nok bra. Endret 7. februar 2014 av Raxzer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå