Gå til innhold

LG G2 vs. Nexus 5

Anbefalte innlegg

Hvilken er best? Lest mange tester og sett mange videoer, men er fortsatt ikke sikker... Noen som kan si noe om knappene på G2 og hvordan de synes at de fungerer?

Til info:

Kommer ikke til å roote telefonen eller noe sånt når jeg får den.

Hører mye på musikk, så lydkvaliteten på G2 er en ganske stor fordel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Knappene er subjektivt, jeg har ingen anelse om hvordan du kommer til å like dem. Jeg har hørt fra dem som elsker dem, hater dem, har blitt vant til dem og de som fortsatt ikke har klart å tilpasse seg dem.

Det er noe du fort finner ut...

Innmaten er stort sett den samme, men LG G2 har et bedre batteri.

Om du ønsker en mer komplett telefon, gå for LG G2.

Ønsker du mest for pengene, kjøper du Nexus 5.

Lenke til kommentar

Den største bakdelen med nexus 5 vs g2 er det mindre batteriet. Hadde batteriet vært samme så hadde nexus 5 vært et lett valg grunnet hyppigere programvareoppdateringer.

Har g2 og syns det er befriende å bare lade et par ganger i uka vs å måtte lade hver dag som på tidligere smarttelefoner jeg har hatt.

Lenke til kommentar

Du må lade G2 nokså ofte i likhet med alle andre telefoner om du bruker den tungt. Det er rett og slett bare slik det er. "Tung bruk" er nokså subjektivt, så ta alt med en klype salt...

G2 klarer seg sikkert en og en halv dag ved krevende bruk, Nexus 5 klarer seg kanskje en dag maks ved samme bruk.

Nexus 5 sin batterilevetid er ingen krise, og er ikke så ille som folk flest sier den er. Som sagt, kommer det an på ditt bruk. Skal du spille spill bør du ikke forvente noe av G2 heller, da den også dør relativt tidlig når du spiller, slik som de fleste andre telefoner med slike spesifikasjoner (men ingen hemmelighet at Nexus 5 tar kvelden ekstremt tidlig i forhold...). Jeg går utifra at det er innlysende med den innmaten.

Standby ble jeg imponert av Nexus 5. Den varer lenge om du ikke gjør noe spesielt, og den lader kjapt. Veldig kjapt. Skjønner ikke hvorfor, men det er iallefall en positiv ting med den.

Uansett så kan den vare lengre enn mange andre telefoner ved lett bruk. F.eks. så levde den lengre enn min gamle Galaxy S II og Galaxy S III under lett bruk, noe som overrasket meg ekstremt.

Men jeg kommer uansett til å si at G2 er en bedre telefon. Ikke med en kjempemargin, men den har noen nøkkeltrekk, som f.eks muligheten til å bruke eksternt minnekort, og som vi når har snakket om, batterilevetiden.

Nexus 5 kan midlertidig stille opp med de nyeste oppdateringene samt stock-android, to punkter som gjorde valget enkelt for mange, inkludert meg selv. Alt dette til den hyggeligste prisen en telefon kan ha.

Endret av Rax
Lenke til kommentar

Du må lade G2 nokså ofte i likhet med alle andre telefoner om du bruker den tungt. Det er rett og slett bare slik det er. "Tung bruk" er nokså subjektivt, så ta alt med en klype salt...

G2 klarer seg sikkert en og en halv dag ved krevende bruk, Nexus 5 klarer seg kanskje en dag maks ved samme bruk.

Nexus 5 sin batterilevetid er ingen krise, og er ikke så ille som folk flest sier den er. Som sagt, kommer det an på ditt bruk. Skal du spille spill bør du ikke forvente noe av G2 heller, da den også dør relativt tidlig når du spiller, slik som de fleste andre telefoner med slike spesifikasjoner (men ingen hemmelighet at Nexus 5 tar kvelden ekstremt tidlig i forhold...). Jeg går utifra at det er innlysende med den innmaten.

Standby ble jeg imponert av Nexus 5. Den varer lenge om du ikke gjør noe spesielt, og den lader kjapt. Veldig kjapt. Skjønner ikke hvorfor, men det er iallefall en positiv ting med den.

Uansett så kan den vare lengre enn mange andre telefoner ved lett bruk. F.eks. så levde den lengre enn min gamle Galaxy S II og Galaxy S III under lett bruk, noe som overrasket meg ekstremt.

Men jeg kommer uansett til å si at G2 er en bedre telefon. Ikke med en kjempemargin, men den har noen nøkkeltrekk, som f.eks muligheten til å bruke eksternt minnekort, og som vi når har snakket om, batterilevetiden.

Nexus 5 kan midlertidig stille opp med de nyeste oppdateringene samt stock-android, to punkter som gjorde valget enkelt for mange, inkludert meg selv. Alt dette til den hyggeligste prisen en telefon kan ha.

Ville bare påpeke noen ting som jeg la merke til, men ikke ta det personlig (slik noen få gjør). LG G2 har ikke muligheten for å bruke et ekstern minnekort. Vil også nevne at min G2 varer i to dager med tung bruk, noe jeg ikke har sett på andre mobiler jeg har prøvd. Nexus og G2 er også relativt like på pris. Nexus 16GB koster 3310kr mens LG G2 32GB koster 3490. Det er altså bare snakk om 200 hundre kroner, mens man samtidig får 16GB mer å boltre seg i.

Som svar til spørsmålet:

Prisen er nesten lik, og da synes jeg ikke noen av de mobilene kan foretrekkes pga av prisen. Den klare fordelen jeg ser meg G2 er batteritiden. Fordelen med Nexusen må være at man får nyeste Android med en gang. Dette er fordelene og ulempene veldig kort oppsummert.

Lenke til kommentar
Ville bare påpeke noen ting som jeg la merke til, men ikke ta det personlig (slik noen få gjør). LG G2 har ikke muligheten for å bruke et ekstern minnekort. Vil også nevne at min G2 varer i to dager med tung bruk, noe jeg ikke har sett på andre mobiler jeg har prøvd. Nexus og G2 er også relativt like på pris. Nexus 16GB koster 3310kr mens LG G2 32GB koster 3490. Det er altså bare snakk om 200 hundre kroner, mens man samtidig får 16GB mer å boltre seg i.

Ok, jeg aner ikke hvor jeg har lest det, men da er det åpenbart feil det jeg har funnet frem til. Fint at noen følger med!

mens LG G2 32GB koster 3490

Sjekker vi Prisguide sier de 3 790,-

https://prisguiden.no/produkt/lg-g2-32gb-202640

Man får da altså per dags dato omtrent like mye minne til omtrent samme pris.

Så vi kan si at prisen er omtrent på samme nivå, om du så velger 16/32GB-versjonen. 32GB Nexus 5 bør du ikke velge ettersom at der er usikkert om norsk 4G fungerer med den.

Så da er det enten batterilevetid eller de nyeste oppdateringene det står mellom. Intet mer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så vi kan si at prisen er omtrent på samme nivå, om du så velger 16/32GB-versjonen. 32GB Nexus 5 bør du ikke velge ettersom at der er usikkert om norsk 4G fungerer med den.

Så da er det enten batterilevetid eller de nyeste oppdateringene det står mellom. Intet mer.

Tull og tøv. Så lenge du får tak i en med modellnummer D821 så har du norsk LTE(4G). Kan importeres ifra UK og andre ikke-amerilanske land.
Lenke til kommentar

Tull og tøv. Så lenge du får tak i en med modellnummer D821 så har du norsk LTE(4G). Kan importeres ifra UK og andre ikke-amerilanske land.

Da må du ty til å importere den, ja. Jeg ser ikke for meg at det er noe de fleste har lyst til å gjøre...

Så langt jeg har forstått er det fortsatt er en stund til en del norske nettbutikker får inn 32GB D820, så alternativet akkurat nå (om du ikke importerer den) er D821 om du ikke kan vente. Jeg så for meg at ventetiden var for lang da jeg skrev dette for to uker siden...

Så om du vet om en norsk nettbutikk som kan tilby telefonen med norsk 4G-støtte, del gjerne.

Lenke til kommentar

Apropos Nexus 5 32.gb, vær obs på at det finnes to modeller: D820 NA / Nord Amerika og D821 resten av verden, den vi får er D821 med bare 16.gb

Men, det finnes en D821 med 32.gb og den kan bestilles alt fra Australia og England osv. Så ingen vits å bestille den amerikanske "D820" og risikere inkompatibilitet med det norske mobilnettet.
Etter det jeg vet så gir D820 kun Turbo-3G.

Har hørt om en her inne som bestilte den Koreanske versjonen av LG G2, med ut-byttbart batteri og SD-kort til 64.GB Men lite vet jeg om hvor kompatibel den er i forhold til regioner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...