JensOttoBorresen Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Hallo! Har noe problemer med nettverket mitt, her. Har fibernett fra telenor og har bestilt ruter fra dem, men har i mellomtiden prøvd å sette opp en liten NetGear ruter. Når jeg har koblet den til får jeg opp et trådløst nett, og jeg får gått inn på noen nettsider, men de fleste jeg prøver å gå inn på kommer jeg inn på en side fra Telenor(Bilde 1/Navn:Nett) Da jeg fyller inn det jeg ønsker å ha på nettverket kommer det kun en feilmelding. (Bilde2/Navn:Nett2) Kan dette være en slags sperre fra Telenor fordi jeg ikke skal burke noen annen ruter? Eller er det rett og slett en feil fra Telenor? Jeg får nett på programmer på pcen, som Skype og WOW. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse dette? Mvh: Otto Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Hva mener du egentlig at du har gjort? Koblet deg opp på nett med kun Netgear routern? Eller koblet den til Zyxelen fra Telenor? Lenke til kommentar
JensOttoBorresen Skrevet 7. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2014 Har ikke noen ruter fra Telenor. Kun Netgear boksen. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Ja, det var sånn jeg forsto det... Prøver du å åpne vanlige, tilfeldige nettsider? Eller går du dit du havner? Eller blir du sendt dit automatisk? For den siden du har posted bilder av, er for konfigurering av Zyxelboksen til Telenor, og derfor ikke noe rart i det hele tatt at du får feilmelding, da netgear routeren din ikke har den fjernstyringsmuligheten.. Så hvis du med vilje surfer til den sida, så dropp det.. Hvis ikke, logg deg på routeren din og post et bilde av WAN oppsettet ditt... Lenke til kommentar
JensOttoBorresen Skrevet 7. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2014 Her er WAN innstillingene. http://tinypic.com/view.php?pic=33aqibd&s=8#.UvWpkPl5O60 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Ta av Internet Setup istedet for du..... Var ikke noe relevant der egentlig... Lenke til kommentar
JensOttoBorresen Skrevet 7. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2014 Her: http://imgur.com/yUMgCA9 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Ja.. Det er korrekt der... Så hvorfor kommer Telenor sida opp? Kommer den uansett? Noe på sida du kan huke av eller noe sånt, så du ikke blir sendt dit eventuelt? Lenke til kommentar
JensOttoBorresen Skrevet 7. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2014 Har ikke noen andre muligheter på den siden enn de du ser på bildet. Skjønner ikke hvorfor den kommer opp.. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 (endret) Er vel en slags førstegangsaktiveringsprosess man må igjennom da.. Og da må du vente til du får Zyxelen fra Telenor og koble opp den, og gå igjennom prosessen, for så å fjerne den igjen.... Ikke vet jeg... Du kan jo prøve å endre DNS adressene dine i routeren til 8.8.8.8 og 8.8.4.4 og se om det eventuelt hjelper.... Endret 7. februar 2014 av _Christian_N Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 du kan ringe kundeservice og be dem deaktivere wall guarden, er den som sperrer for deg, den er der for å endre navn/passord på det trådløse nettet ved første oppkobling på telenor's modem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå