Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sperre på Telenor Fiber?

Anbefalte innlegg

Hallo!

Har noe problemer med nettverket mitt, her. Har fibernett fra telenor og har bestilt ruter fra dem, men har i mellomtiden prøvd å sette opp en liten NetGear ruter. Når jeg har koblet den til får jeg opp et trådløst nett, og jeg får gått inn på noen nettsider, men de fleste jeg prøver å gå inn på kommer jeg inn på en side fra Telenor(Bilde 1/Navn:Nett)

Da jeg fyller inn det jeg ønsker å ha på nettverket kommer det kun en feilmelding. (Bilde2/Navn:Nett2)

Kan dette være en slags sperre fra Telenor fordi jeg ikke skal burke noen annen ruter? Eller er det rett og slett en feil fra Telenor? Jeg får nett på programmer på pcen, som Skype og WOW. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse dette? :)

Mvh: Otto

post-308027-0-52543000-1391796681_thumb.png

post-308027-0-08692400-1391796684_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det var sånn jeg forsto det...;)

Prøver du å åpne vanlige, tilfeldige nettsider? Eller går du dit du havner? Eller blir du sendt dit automatisk?

For den siden du har posted bilder av, er for konfigurering av Zyxelboksen til Telenor, og derfor ikke noe rart i det hele tatt at du får feilmelding, da netgear routeren din ikke har den fjernstyringsmuligheten..

Så hvis du med vilje surfer til den sida, så dropp det.. Hvis ikke, logg deg på routeren din og post et bilde av WAN oppsettet ditt...

Lenke til kommentar

Er vel en slags førstegangsaktiveringsprosess man må igjennom da.. Og da må du vente til du får Zyxelen fra Telenor og koble opp den, og gå igjennom prosessen, for så å fjerne den igjen.... :sick::wallbash: Ikke vet jeg... Du kan jo prøve å endre DNS adressene dine i routeren til 8.8.8.8 og 8.8.4.4 og se om det eventuelt hjelper....

Endret av _Christian_N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...