_iCeMaN^ Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Hei. Kan noen hjelpe meg med å sette opp FTP-server ? Hva skal jeg gjøre om en samme konto skal ha tilgang til noen mapper på ulike disker. Hjelp ? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Hva skal jeg gjøre om en samme konto skal ha tilgang til noen mapper på ulike disker. Hjelp ? Legg til diskene og mappene som kontoen skal ha tilgang til, på vnalig måte. så legger du en snarvei-fil til de diskene/mappene som ligger utenfor home directory. I samme vindu hvor du gjør dette finner du en "tab" som viser en side der du kan sette serveren til å tolke snarvei-filer som vanlige mapper. Husker ikke nøyaktig hva som skulle klikkes på og av, men det finner du nok ut av. Husk at du kan teste serveren fra egen maskin. Serveren har da IP 127.0.0.1 Lenke til kommentar
MalvinP Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 På "setup users accounts" velger du den bruker en det gjelder, høyreklikk i directories ruten og velg add. Browse deg frem til mappem du vil dele og klikk ok. Sett de rettighetene du vil brukeren skal ha. Etter dette høyreklikker du mappen du nettopp har browset deg frem til og velger (har ikke programet foran meg nå så det er ikke helt ordrett) "sett shortcut in homedirectory(eller noen sånt) Du må da gi mappen et navn og du vil også få beskjed om linken er vellykket (mener jeg) Gå så på Links&messages tab'en der er det en hake som heter Links/dir.........(ett eller annet). Husker ikke helt settingen her, men det er bare og prøve seg litt frem så får du det nok til.. BulletProof har en meget bra side her som forklarer hvordan man setter opp serveren. Bare vel topic fra listen til venstre på siden. Så får mann alt step by step... Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå