Neppe Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Jeg har et noe merkelig problem som jeg sliter litt med å få bevist. Jeg hat Get, og er egentlig ganske fornøyd med dem. Det er stort sett stabilt, så frem til at det ikke er annonsert oppgraderinger eller lignende hos dem. MEN ikke hver kveld men OFTE rundt klokken 20.00, ramler nettet mitt ut. Noen ganger er det bare 30 sekunder, andre ganger vil den slite med å koble seg opp på flere timer. Har også opplevd at nettet bare ble ekstremt (Fikk målt 0.8mbit). Det rare med det er at jeg kunne fint pinge f.eks vg.no, uten problemer, med 10-14ms forsinkelse. Jeg kunne også fint være inne på GET sine sider. Alt annet funket ikke. De påstår at det ikke er tegn på noe ustabilitet på linjen, men jeg finner INGEN feil hjemme hos meg. Jeg prøvde det meste. Koble direkte til modem, bytte kabler, bytte coax kabelen, bytte modem (Har identiske) og prøve med en annen maskin. Alt dette forandret ingenting. Er det noen som har tips om hva dette kan være, eller en måte jeg kan få bevist denne feilen ovenfor Get? Det hjelper jo ikke at det kommer noen hit å sjekker linjen, om feilen oppstår på kveldstid Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Høres egentlig ikke ut som DNS feil, men det kan være en mulighet for det likevel.... Ta en resett av modemet ditt, ved å holde inne resett knappen bak på modemet... Så logger du deg inn på modmet (regner med at du får gjort det?) og ta en screenshot av SNR verdiene, hvis du finner det... Så logger du deg inn på routeren din og endrer DNS adressene til 8.8.8.8 og 8.8.4.4 Restart, IKKE resett, routeren... Da, når/hvis problemene oppstår igjen som vanlig, logg inn på modemet og ta en ny screenshot av SNR verdiene.. Så åpner du 3 CMD vinduer og pinger IP adressen til modemet ditt (med forbehold at den har IP adresse du har tilgang til - gjelder da også at du får logget inn på det) med -t parameteren, altså ping -t 192.168.100.1 for eksempel... Samme gjør du mot f.eks vg.no og get sine sider i hvert sitt CMD vindu, samtidig... Grunnen til screenshotene av SNR verdiene i modemet, er for å sammenligne dem og se om det er noe feil med signalverdiene dine... Og pinginga er for sjekke om feilen ligger i modemet, eller om det er DNS feil... Vær direkte tilkoblet modemet når du gjør dette.... Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 7. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2014 Takk, skal forsøke å gjøre det nesten gang jeg opplever problemet Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 (endret) Ingen tegn til at DNS var problemet, selv ved bruk av 8.8.8.8 og 8.8.4.4 vedvarte problemet. 19% Packetloss med ping mot VG.NO da problemet oppstod (Varte i ca 1.5 time) Under problemet: Etter problemet: Modemet sliter litt med å koble seg opp når problemene oppstår, når det ramler ned får jeg ikke sjekket verdiene. Forskjellen er da ca 0.1 DB i gjennomsnitt mellom kanalene. Vet ikke om DET skulle ha noe å si. Varierer jo hele tiden, og kan like gjerne kanskje være tilfeldige. Finner det utrolig merkelig. Det er ALLTID 19.45 - 20.00 problemet oppstår. Uansett hvilken dag, det er som oftest verst på Søndager. De nekter for å ha kapasitetsproblemer. Endret 9. februar 2014 av Neppe Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Syns du har litt lave Power Level verdier... Ville ha hørt med Get om å sjekke linja di... Mulig de er nødt til å sette inn en signalforsterker hos deg... Her er mine verdier.. Har Canal Digital, men prinsippet er det samme.... Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 9. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2014 Det kan stemme, men det forklarer vel ikke hvorfor dette skjer på et så spesifikt tidsområdet? Jeg har bedt dem sjekke linja, de sier det ikke er noe i veien med den, det er mulig det kan stemme. Men jeg finner ingen feil på mitt utstyr. De har forsøkt å skylde på ledninger, min maskin og ruteren. Jeg har prøvd å byttet ALT (Ja, til og med PC). Ruteren er også av særdeles høy kvalitet (Asus RT-AC66U). Jeg pleier å bytte til mobilt bredbånd, og det fungerer helt greit. Jeg er tom for ideer, og tom for argumentasjoner mot Get. De gav oss en måned gratis med nett, men det gjør ikke meg fornøyd om det forblir slik. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Hvorfor det skjer akkurat når det skjer, kan jeg ikke svare på... Akkurat dette feltet er litt utenfor min ekspertise.... Men siden verdiene dine er såpass lave som dem er, så vil jeg tro at problemet ligger mellom veggkontakten din et sted, og andre enden av kabelen.... Get må nok inn her og hooke på noe måleutstyr, og la det overvåke en stund for å selv se... Ville ha sendt screenshotene dine til dem og krevd at noe ble gjort! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Du får prøve å følge med på bit error i modem ved det aktuelle tidsrommet.Hvis det ikke er noe biterror, så er det mulig at selve linken mellom modem og sentral er ok. Sett opp programmet pingplotter, så ser du hvilket hopp som har trøbbel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå