Niklasp Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Apple har tettet drøssevis av sikkerhetshull i kommende iOS 7.1.Neste iOS-oppdatering er dårlig nytt for jailbreakere Lenke til kommentar
Populært innlegg Pubé Skrevet 7. februar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 7. februar 2014 Dette skjer jo ved hver eneste oppdatering, dere vinkler det til å virke som noe mer. Dette er et endeløst katt og mus spill mellom hackere og Apple, og det har pågått siden mannen i gata viste hva en iPhone var. 10 Lenke til kommentar
member-272522 Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 håper ikke noen klarer å jailbreakere etter oppdatering 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg - Slaktarn - Skrevet 7. februar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 7. februar 2014 håper ikke noen klarer å jailbreakere etter oppdatering Fordi....? Du liker ikke at andre kan bruke telefonen til mer enn hva eplene tillater? Det er vel ikke alle som liker å leve i et Nord-Korea-miljø, da. 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 8. februar 2014 Populært innlegg Del Skrevet 8. februar 2014 Godt å ikke være avhengig av sikkerhetshull for å få modifisert mobilen slik jeg vil ha den 15 Lenke til kommentar
Roy65 Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Trodde IOS var et sikkert OS, men nu ser jeg jo at den har drøssevis av sikkerhetshull. 1 Lenke til kommentar
Judgement Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 håper ikke noen klarer å jailbreakere etter oppdatering Det er fint med en klam hånd som forteller deg hva og hvordan du får bruke din tlf? 3 Lenke til kommentar
Svar Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 håper ikke noen klarer å jailbreakere etter oppdatering Fordi....?Du liker ikke at andre kan bruke telefonen til mer enn hva eplene tillater? Det er vel ikke alle som liker å leve i et Nord-Korea-miljø, da. Det er ingen rett å kunne bruke ett produkt utover det produsentern gir tilgang til. Det er ikke noe aneledes med Android heller, forskjellige produsenter har forskjellige restriksjoner. Skal man kunne gjøre alt der, må man roote, og skal man kunne gjøre ALT må man S-off (har bare erfaring med htc, vet ikke om det kalles så på Samsung eller de andre.) Komfyren min har ikke micro funksjon......mens microen har grill men ikke varmluft, hvem kan jeg vise min vrede til tro? Jaja, haters gona hate. 2 Lenke til kommentar
skjetnis Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Godt å ikke være avhengig av sikkerhetshull for å få modifisert mobilen slik jeg vil ha den Godt å kunne modifisere en fin og bra telefon som ikke har 5" skjerm. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Smak og behag når det gjelder skjermstørrelse ja, men er uansett greit å ikke være avhengig av sikkerhetshull. 1 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 håper ikke noen klarer å jailbreakere etter oppdatering Fordi....?Du liker ikke at andre kan bruke telefonen til mer enn hva eplene tillater? Det er vel ikke alle som liker å leve i et Nord-Korea-miljø, da. Det er ingen rett å kunne bruke ett produkt utover det produsentern gir tilgang til.Det er ikke noe aneledes med Android heller, forskjellige produsenter har forskjellige restriksjoner. Skal man kunne gjøre alt der, må man roote, og skal man kunne gjøre ALT må man S-off (har bare erfaring med htc, vet ikke om det kalles så på Samsung eller de andre.) Komfyren min har ikke micro funksjon......mens microen har grill men ikke varmluft, hvem kan jeg vise min vrede til tro? Jaja, haters gona hate. Sammenligningen din blir feil, fordi her er "HW" opp til standard, men det er "SW" som sperrer. Med microen så er det HW-problematikk... Blir mer reelt å si at du ikke får spille Bob Marley fordi han forherliger dop, og dermed kan vi ikke tillate det, men du kan godt spille Vikingarna... Søkt, men en mer korrekt sammenligning. Dessuten så er vel Appstore i så måte en liten selvmotsigelse? Du får lov å utvide funksjonaliteten kun ved å installere apps produsenten vil godkjenne, men selv om det er teknisk mulig, så forbeholder produsenten seg retten til å nekte visse applikasjoner uten å måtte begrunne det? Er nok at de ikke liker appen, eller at den gjør det samme som en annen app, bare bedre? Den logikken er ikke alle epletilhengerne glade i, men så lenge man kan jailbrake, så er alt ok. Nå som mulighetene forsvinner, så blir det litt mere krise i leiren. For all del, sikkerhetshull burde tettes, men så burde heller ikke Apple være like streng med hva de tillater eller ikke. Så lenge problemet er av teknisk art (ikke godt nok skrevet eller bruker funksjoner som apper ikke skal ha direktetilgang til), så er jeg med på at de nekter, men når de skal begynne å styre innholdet, pga at en gruppe hyler høyt eller det konkurrerer med deres egen SW, så er det noe langt annet. 6 Lenke til kommentar
Oversikt Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Er helt enig https://www.diskusjon.no/index.php?showuser=158385 , dette er ett "SW" problem. En annen sammenligning som bør tas med er å kjøpe en bil. De fleste biler kan kjøres fortere enn vår tillatte fartsgrenser, men grunnet lovbegrensninger så kan/har det konsekvenser å kjøre for fort. At man også kan endre på bilens SW er også tillatt, men kan utløse ny avgifter. Slike begrensinger gjelder ikke for mobiltelefoner. Har du kjøpt en vare så er det du som bestemmer over den. Det være kaste den i bakken, eller eksperimentere med den. Lenke til kommentar
MorganGaming Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Trodde IOS var et sikkert OS, men nu ser jeg jo at den har drøssevis av sikkerhetshull. Som alle andre os så har det sikkerhets hull. det er absolutt ingen os uten sikkerhets hull. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 DVL er vel et unntak? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Hvorfor vil dere ha IPhonene hvis der må modifisere dem for få dem slik dere ønsker ? 6 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Hvorfor vil dere ha IPhonene hvis der må modifisere dem for få dem slik dere ønsker ? *Oh snap!* Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Hvorfor vil dere ha IPhonene hvis der må modifisere dem for få dem slik dere ønsker ?Teit kommentar. Er umulig å få kjøpt noe perfekt i dag... 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Hvorfor vil dere ha IPhonene hvis der må modifisere dem for få dem slik dere ønsker ?Teit kommentar. Er umulig å få kjøpt noe perfekt i dag... ok . men regner dere da ikke Iphone som den perfekte telefonen , selv om tester setter den god nede på topplisten ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg