Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hei hvet noen hvordan jeg finner ip via Ms-dos ledetekst

Anbefalte innlegg

Jeg har MSdos-ledetekst for windowv ME (millenium edition) den bruker samme ledetekst som 9895 trolig,

jeg kan ikke bruke samme kommandoer på denne som jeg kan på en XP basert Ledetekst.

derfor lurer jeg på hvordan skal jeg finne ip og sende beskjeder..

Linker og lit hjelp er oki

8)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å finne din egen IP addresse gjør du følgende

Dersom du sitter i Windows 95/98/ME gjør du følgende:

Gå på starmenyen, velg kjør - Her skriver du inn "winipcfg"

Dersom du sitter i Windows NT/2000/XP/2003 gjør du følgende:

Gå på startmenyen, velg kjør - Her skriver du inn "cmd"

Deretter vil det komme opp ett MS-DOS vindu, og i dette vinduet skriver du "ipconfig /all" for å vise fullstendig informasjon om alle nettverkskort i din datamaskin.

Dette ble kanskje for grundig forklart for mange, men kanskje det kan være til hjelp for noen som ikke har testet dette før.

Lenke til kommentar

God ide men jeg vil bare vite en måte og se iper.. jeg skal ikke pinge oki kan jo ikke love og ikke gjøre det hehe :lol: . menne jeg har bærbarn min på routern og bruke radmin. og jeg gidder ikke gå ned i stua hver gang jeg skal finne ip..

jeg satt på nett så tok en fyr og viste meg ipen på maskin min og da jeg spurte hvordan, sa han at han ikke gidda og vis meg hvordan :evil:.

så jeg hvet det går han sa programe låg på starmenyen og og man kunne får det uten og last ned noe..

derfor begynte jeg og lure hvordan jeg regner med han brukte kjør eller msdos ledetekst

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...