JoeDohn Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Jeg skal snart mokle sammen en ny spill-PC, fordi den gamle Duron'en på 1ghz bjynner å bli litt tråkk i forhold til omgivelsene. Egentlig er den helt fin, men den er snart to år gammel, og da tenkte jeg det kunne være kjekt å frikse opp litt innabords. Det er imidlertid ikke det største problemet mitt, det største (i alle ordets betydninger) problemet mitt er monster-MAG-skjermen min, det er en 17" som nærmer seg fem eller seks års alder nå. Bildet er nydelig, ikke noe galt med det, det er bare det at skjermen er VANVITTIG stor, den er på størrelse med en 19" og den veier utrolige 26 kg... Jeg er en del hos kamerater på LAN, og det sier kanskje seg selv at dette monsteret ikke er spesielt plassbesparende, ei heller spesielt lett å flytte inn og ut og opp og ned fra vår leilighet i tredje etasje av ei blokk. Jeg har kikka litt på komplett, og sett på CRT-skjermer der (de veier 10+ kg mindre), og jeg har også vurdert TFT-skjermer (da disse er nokså praktiske å dra med seg rundt). Siden jeg bruker PC'en mest til spill (RTS og RPG, ikke så mye FPS), burde jeg gå for en ny 17", eller kan jeg nøye meg med en TFT-skjerm? Og så tar jeg med en liten etterslenger her, burde jeg gå for et 256 MB skjermkort à la dette, eller gir et vanlig 128 MB-kort samme ytelse? Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Det har samme ytelse på dagens spill, men på fremtidens spill kan du trenge 256 MB. LANGT inn i fremtiden. Men da kommer du til å trenge et raskere kort uansett, så det er vel ikke forskjell på de to grafikkortene. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 LCD-skjerm er HERLIGT. Byttet akkurat til Samsung 191T 19", aldri vært lykkeligere. Null etterslep, perfekt til gaming, schwær, lett og nydelig. Du kan trygt gå for LCD, så lenge det er en bra en. Se testene på HW.no for å finne et par-tre stykker og søk på forumet hvis du finner noen andre du lurer på om er bra. Erfaringene under Prisguiden er heftige også. 256MB Minne er forresten bare tåpelig. Ingen nytteverdi, koster bare ekstra peng. Du greier deg flott med 128MB. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 Okay, da trenger jeg ikke noe mer om skjermkortet. Men jeg må bare få si at når det gjelder skjerm så står det mellom en 17" CRT eller en 15" TFT, har ikke så veldig god råd at det gjør noe, taket er på 2500,-... Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 da hadde jeg uten tvil brukt de penga på en 19" crt. Vi har billige lcd'r på skolen, og de er helt på trynet når det gjelder oppdatering Lenke til kommentar
zaico Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Joda lcd skjermer er blitt vedlig mye bedre, de gode skjermen har en innsynsvinkel på rudt 170 grader og ingen etterslep.. MEN når det gjelder sortgjengivelse kan ikke en lcd skjerm måle seg, så feks i et fps med mørke omgivelser vil en crt se bedre ut.. Personlig har jeg en crt skjerm, og en veldig bra lcd skjerm på min bærbare pc (i8500).. I windows liker jeg lcd skjermen best, i spill er crten å foretrekke.. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Oh yeah, 2500,- er ikke noe å kjøpe LCD for. Gå for en skikkelig CRT du Lenke til kommentar
zaico Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Okay, da trenger jeg ikke noe mer om skjermkortet. Men jeg må bare få si at når det gjelder skjerm så står det mellom en 17" CRT eller en 15" TFT, har ikke så veldig god råd at det gjør noe, taket er på 2500,-... Får ikke bra lcd skjerm til 2500,- kjøp crt.. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 LCD til 2500 og spill kan du bare glemme Kjøpte akkurat en Q17S.. Denne holder for min del akkurat til strategi spill ol.. Når det kommer over til FPS spill så holder den IKKE for meg.. Har til dags dato ikke testet en LCD skjerm som er god nok til å game med.. (Er kresen).. Bruker en Phillips 21" CRT skjerm til å game på.. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 da hadde jeg uten tvil brukt de penga på en 19" crt. Ehrm, litt av poenget var jo at skjermen skulle være så nett som mulig, da... MAG'en (som stadig veier 26 kg) beholder jeg så jeg kan trene benk med den... En annen ting er at jeg har spilt WC3 (som jeg spiller mest) på en rimelig 15"-TFT før, og det var faktisk ikke så gæli, er vel bare jeg som ikke er så kresen... Men jeg regner med jeg går for en Hansol eller så, da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå