stordraugen Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 3dfxcool.no har fått tak i det som må være den totalt lydløse maskinen... vi venter i spenning på en test... Lenke til kommentar
simes Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 "]3dfxcool.no har fått tak i det som må være dentotalt lydløse maskinen... Artig liten sak det der. :-) Lenke til kommentar
capy Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 endelig er den kommet! gleder meg til testene kommer inn. har ikke sett noen tester for dette kabinettet, så det blir litt spennende i og med at det er en liten revolusjon innen kabinetter. Lenke til kommentar
Daron Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Klarte ikke å finne noen pris på kabinettet... Regner med at det koster både din førstefødte og morra di for å få det.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 A Zalman representative has confirmed that this is their product. Here's the post from Zalman's "Web Board" on 7/16/2003: ==================================== Thank you very much for your fervent interest in Zalman's upcoming product. Q: What about the price? A: It is very likely that the official retail price of TNN 500A cooling system will be determined as about 900~1,100 US dollars. Q: Where can I buy it? A: Zalman's dustributors all over the world will have it stocked in the near future. When the time comes, contact Zalman distributors in your country by referring to 'Order' section on the upper right corner of this screen. Q: When (can I buy it) ? A: We are going to launch the TNN cooling system around September. Then, you will be able to order it via or to distributors in your country. Please be patient until the time comes. Thank you. Regards, Jinkook Kim/ZALMAN Jaja, betaler glatt 8000 spenn for et slikt kabinett jeg Tror heller at jeg venter på at noen konkurerende firma snapper "teknologien" og lager en Claes Ohlson versjon =) Beret Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 7-8000kr for snaue kabinettet... Å fytti katta! Blir med det som med Vapochill... -kun for folk tjener lass med penger! Lenke til kommentar
ZnulfeR Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Siterer: Vekt: 25 Kg Og det er uten komponenter ! Lenke til kommentar
smoke Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Hva på Oslo lan og spurte etter prisen der (de hadde det utsilt og) Det koster 5000-6000kr når det kommer! mot slutten av månden. Var desidert det beste kabinnetkjøleren jeg har sett! Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Slik jeg kan tyde ut i fra bildene, så er ikke den delen av heatpipen som skal føre varmen ut, ikke isolert på innsiden. Ei heller kabinettet. Ville det ikke være en stor fordel for kabinett temperatur å isolere her? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Det der er jo nesten en eneste stor kjøleribbe.. Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 denne kommer jeg ikke å ha fordi For dyrt så på spec som ble brukt, tenk på 3,2-3,6 GHz Tenk på de varmeste kortene. Bedre ultrastille luftkjøler. Fins bedre alternativer. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Hvis all varmen ledes ut i kabinettet, kan man kanskje kombinere den som varmeovn. Så spare du strøm i hybeln i tillegg. Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Enig med Qwseyvnd. Det er jo mye bedre med stille luftkjølere, og kanskje vannkjøling? Ikke det at det er et godt kabinett og en god ide, men jeg er lite villig å betale 6k for et kabinett som jeg ikke kan oppgradere med ny hw (det ser ihvertfall slik ut). Og en annen tanke som streifet var at hovedkortet vil jo utvikle varme, det er mange komponenter som man ikke vil kunne kjøle ned med heatpipes, og dermed vil det jo bli rimelig varmt inni der etterhvert? Lenke til kommentar
Sneglen Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Og en annen tanke som streifet var at hovedkortet vil jo utvikle varme, det er mange komponenter som man ikke vil kunne kjøle ned med heatpipes, og dermed vil det jo bli rimelig varmt inni der etterhvert? De må da ha tenkt på dette når de laget kabinettet, eller hva? Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 ... det er mange komponenter som man ikke vil kunne kjøle ned med heatpipes, og dermed vil det jo bli rimelig varmt inni der etterhvert?Tror inte det. Jag utgår ifrån att kabinettet fungerar mest som en skorsten med öppen topp och botten för maximal genomströmning. Lägg märke till att nederkanten är ca 5cm ovanför golvet... Jag blev dock inte klok på kyleffekterna, angivna i W/s !?! Effekten accelererar! Exempel: CPU, 150 W/s. Efter 1s är maximal kyleffekt 150W, efter 2s 300W, efter 3s 450W, ... det bör vara fel någonstans. :wink: /Olle Lenke til kommentar
bambam Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Artig liten sak det der. :-) Say what? Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Det feteste med hele saken var kontrollpanelet! Har lyst til å lage noe lignende når jeg har tid/penger til casemods Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 ... det er mange komponenter som man ikke vil kunne kjøle ned med heatpipes, og dermed vil det jo bli rimelig varmt inni der etterhvert?Tror inte det. Jag utgår ifrån att kabinettet fungerar mest som en skorsten med öppen topp och botten för maximal genomströmning. Lägg märke till att nederkanten är ca 5cm ovanför golvet... Jag blev dock inte klok på kyleffekterna, angivna i W/s !?! Effekten accelererar! Exempel: CPU, 150 W/s. Efter 1s är maximal kyleffekt 150W, efter 2s 300W, efter 3s 450W, ... det bör vara fel någonstans. :wink: /Olle SKal sikkert være J/s elns.... Man kan putte inn en rimelig fet prosessor inni der før heatpipen begynner å slite... (150w= 50w mer enn intel prescott, 110watt mer enn AMD A64/Opteron...) Grafikk kjøleren er kanskje litt tvilsom med bare 50w Lenke til kommentar
simes Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Effekten accelererar! Exempel: CPU, 150 W/s. Efter 1s är maximal kyleffekt 150W, efter 2s 300W, efter 3s 450W, ... det bör vara fel någonstans. :wink: /Olle Aksellerasjon ville vel vært W/s^2.. W/s vil bare si at den kan avgi 150w per sekund. Den avgir 150w i det første sekundet og 300w i løpet av 2 sekunder. Den avgir ikke 300w det 2. sekundet. Og da kan det vel stemme siden en cpu avgir 50-80w i uoverklokket tilstand, som igjen sikkert er per sekund, bare at det er ingen som gidder å skrive det.. Edit: "Opptar" er kanskje et bedre ord enn "avgir" i denne sammenhengen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå