Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Lett organisk kognitiv lidelse

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp fått diagnosen F06.7, lett organisk kognitiv lidelse. Psykologen mener dette kommer av en påkjørsel jeg ble utsatt for som 16-åring i 2006.

Jeg trodde først at jeg hadde AD/HD eller ADD, men jeg fikk altså denne diagnosen etter rundt et år med tester og samtaler.

Dette medfører for min del hukommelsesvansker, lærevansker, konsentrasjonsproblemer og problemer med igangsetting. Jeg fullfører nesten aldri prosjektene jeg starter, og jeg har mistet mange jobber på grunn av enkelte feil som blir gjort fordi jeg glemmer av essensielle ting. Jeg droppet ut av vgs og jobber nå som lastebilsjåfør.

Det jeg lurer på er, er dette en anerkjent funksjonshemming? Finnes det noen behandling, hvem bør jeg i så fall snakke med ang tilrettelegging og slikt? Kan jeg søke skole? Testene viste at intellektuelt sett er jeg å anse som "superior" (123 GAI), og jeg vil veldig gjerne ta en utdanning på høgskole.

Har jeg rett på erstatning fra sjåføren som kjørte på meg? Hvor mye i så fall, og hvem skal jeg snakke med? Har jeg rett på uføretrygd, ihvertfall delvis? Kan jeg beholde tungbilsertifikatene mine?

Takk for svar :)

Anonymous poster hash: eaf8a...ae1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ta disse spørsmålene opp med den som har utredet svikten din. Diagnosen er en sekkebetegnelse som ikke sier så mye om hva du kan og ikke kan. Diagnosen i seg selv er anerkjent, og gis ved lett hjerneskade.

Du bør ta opp med en advokat om du har rett på erstatning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...