Nif Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Heisann Sliter med og få liv i en eldre ssd som jeg fant og vil bruke som l2arc cache i freenas boksen. Det er av typen Corsair V64, den har såvidt blitt brukt men har ligget i et skap siden den ble kjøpt, så regner ikke med den har død ut av naturlig årsaker. Hvis jeg ikke husker feil, ble windows installert på den, så lagt bort for den ble litt for liten. Finner disken i bios, både ide og achi modus, men ingen reaksjon via diskpart via cmd, testet med cmd via windows installasjons cd'en men ingen visning der heller. Jeg fant den når jeg kjørte ubuntu cd som et siste nødskrik, så regner ikke med at det er helt fortapt. Prøver nå og installere ubuntu på disken for og se om den er død eller ikke, men all hjelp tas imot med åpne armer. Takker på forhånd! Nif Lenke til kommentar
Nif Skrevet 7. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2014 (endret) Klarer vist ikke innstallere unbuntu heller, får opp denne herlige feilmeldingen: Er det bare og kassere denne nå..? Endret 7. februar 2014 av Nif Lenke til kommentar
Odd Bjørnar Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Prøv å skifte kabel (sata) og se om det hjelper. Prøv så å skifte inngang på hk. Om ikke noe av dette virker er den nok sannsynligvis død. I/O error er som regel feil med hardware i disk. Lenke til kommentar
Nif Skrevet 7. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2014 Prøv å skifte kabel (sata) og se om det hjelper. Prøv så å skifte inngang på hk. Om ikke noe av dette virker er den nok sannsynligvis død. I/O error er som regel feil med hardware i disk. Regner med den er og regne som død da, får samme problemet både via Ubuntu, freenas og windows så får leve uten den cache disken ;] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå