Petkr95 Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Hei, hva savner du på norske nettbutikker? Jeg har tenkt på å starte en nettbutikk som selger småting innen elektronikk og lurer på hvilke produkter jeg da skal ta inn til å starte med. Hva tror nettopp du ville solgt bra? Har feks tenkt på å ta inn iphonedeksel som lader telefonen når det brukes og de kjente water speakers... Har dere noen tips til produkter? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Jeg tror det lønner seg å satse på en annen bransje. Nettbutikker for elektroniske duppeditter finnes det flust av. Folk bestiller jo den slags mye heller på f.eks. Dealextreme. I tillegg har du mange store norske aktører innen elektronikk og "gagdets". Finn en annen nisje å satse på Finn noe som ikke er så vanlig. 2 Lenke til kommentar
Petkr95 Skrevet 7. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2014 Du har et poeng, men spørsmålet er hva trenger folket/ vil folket ha? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Nei, det er det vel din jobb som grunder å finne ut. Jeg har ikke noe godt svar der. Hadde jeg visst om en nettbutikk med ting som folk trenger og vil ha, så hadde jeg nok starta den selv. Hehe. Er dette til en oppgave i Entreprenørskap på VGS eller lignende? Vet at det finnes ungdomsbedrifter der som har lykkes ganske godt. Lykke til! Lenke til kommentar
Petkr95 Skrevet 7. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2014 Nei, det er det vel din jobb som grunder å finne ut. Jeg har ikke noe godt svar der. Hadde jeg visst om en nettbutikk med ting som folk trenger og vil ha, så hadde jeg nok starta den selv. Hehe. Er dette til en oppgave i Entreprenørskap på VGS eller lignende? Vet at det finnes ungdomsbedrifter der som har lykkes ganske godt. Lykke til! Nei, er av private hensikter:) Tusen takk, får vel klekke ut noe smart! Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Husk bare at ting tar tid. Det kan fort gå mange år før du går i pluss, så du bør jo ha en del egenkapital å spytte inn 1 Lenke til kommentar
Bruuun Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Hei, hva savner du på norske nettbutikker? Jeg har tenkt på å starte en nettbutikk som selger småting innen elektronikk og lurer på hvilke produkter jeg da skal ta inn til å starte med. Hva tror nettopp du ville solgt bra? Har feks tenkt på å ta inn iphonedeksel som lader telefonen når det brukes og de kjente water speakers... Har dere noen tips til produkter? Som nevnt tidligere så lønner det seg nok å starte i en annen bransje. Problemet i dag er at det er alt for mange som driver med det samme, så skal du drive en god nettbutikk trenger du å være nytenkende. Noe annet du også må tenke på er at du trenger kapital for å komme igang. Alt koster penger. Når det er sagt så er det mange som lykkes også, men det er mange faktorer som er viktige å tenke på før man evnt. velger å starte en nettbutikk. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Bare for å komme med et par glanshistorier: Går nå i klasse med en fyr som starta en nettbutikk i 2010 sammen med to kamerater. Når de startet var de 18 år alle tre. I 2013 hadde de en omsetning på ca 3,5 mill og i år regner de med å passere 10. Jeg jobber også i en bedrift som sjefen min startet på gutterommet hos foreldrene i 2004. I dag har vi omsetning på rundt 25 mill og mange ansatte. Så ja, det er mulig! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Bare for å komme med et par glanshistorier: Går nå i klasse med en fyr som starta en nettbutikk i 2010 sammen med to kamerater. Når de startet var de 18 år alle tre. I 2013 hadde de en omsetning på ca 3,5 mill og i år regner de med å passere 10. Jeg jobber også i en bedrift som sjefen min startet på gutterommet hos foreldrene i 2004. I dag har vi omsetning på rundt 25 mill og mange ansatte. Så ja, det er mulig! Hva slags bedrift er det snakk om ? Hva heter den nettsiden de lagde? Har de eget lager de sender ut produktene fra? Lenke til kommentar
Bruuun Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Ikke sant, og allerede her har du begynt å skaffe deg kontakter. Det er noe som er veldig viktig å ha i næringslivet. Kontakter, kontakter, kontakter. Lenke til kommentar
Bruuun Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 En annen måte som du kan tjene penger på er å investere. Aksjesparing er en spennende måte hvor du virkelig har mulighet til å tjene gode penger. Dette er noe jeg selv driver med, og har hatt god avkastning så langt. Har du litt penger som du selv tror du har "råd" til å tape, kan det å investere i aksjer være en god mulighet. Lenke til kommentar
K N Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 En annen måte som du kan tjene penger på er å investere. Aksjesparing er en spennende måte hvor du virkelig har mulighet til å tjene gode penger. Dette er noe jeg selv driver med, og har hatt god avkastning så langt. Har du litt penger som du selv tror du har "råd" til å tape, kan det å investere i aksjer være en god mulighet. Litt Off-Topic, men har du linker til noen gode tips innenfor invistering? Tenkte jeg skulle invistere litt og ta litt risiko for å se om dette er noe for meg Evt gode tips kan tas på PM Lenke til kommentar
Klausen Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Start en Energy Drink nettbutikk med energi drikker fra hele verden Lenke til kommentar
technicality Skrevet 9. februar 2014 Del Skrevet 9. februar 2014 Ser tilbehør spekulanter støtt og stadig på finn.no seneste var en som solgte ipad cases til 200,samme dekselet jeg kjøpte ifra kina for 30... Norge er temmelig strikte på hva som kan selges når det kommer til energidrikker så tror kanskje ikke den er så lur. Lykke til OP,får holde oss oppdatert Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Gadgets er vel så bra det, men du klarer neppe å konkurrere med nettsider som ebay, dealextreme osv. Forholdene, bestemmelsene og lønningene er på et helt annet nivå i mange land og fortjenesten kan være omtrent ingenting for å bli rangert som rimligst. Mange selgere på ebay satser på å selge i store kvanta og det kommer oss forbrukerne tilgode.Nå er det der i mot en del forbrukere som er "skeptiske" til å handle ting fra utlandet og her er det enda et lite marked. Sider som selger kina-bildeler til ebay-pris x 10 finnes. For eksempel kan du finne xenon-kit til biler på norske nettbutikker for 1.700,- og få det samme kitet på ebay fra nøyaktig samme produsent til 600,- kr. Dette er bare et eksempel på hvordan mange norske nettbutikker med kinaduppeditter driver. Kjøpe billig -> selge dyrt, enda det kan skaffes rimelig for oss forbrukere. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 I 2013 hadde de en omsetning på ca 3,5 mill og i år regner de med å passere 10. Å triple omsetning fra et år til et annet er (meget) imponerende. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Før du starter å selge elektronikk så må du lese deg opp på reglane for godkjenning av slike dingser. F.eks så må du kunne dokumentere at varene tilfredsstiller krav til CE-merking, og at produktet er merka rett. Varer som i utganspunktet er tiltenkt det kinesiske markedet er vanligivs berre merka med CCC-merket. Det er også krav om at sikkerheitsinformasjonen skal være på norsk. Eg har desverre sett enkelte nyoppstarta nettbutikker som må legge ned etter kort tid fordi dei har importert billige produkt som ikkje har dei nødvendige godkjenningane for salg i Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå