Gå til innhold

Tjene penger som nybegynner

Anbefalte innlegg

Jeg er arbeidsledig (søker, men CVen ser ut som en sveitserost,) NAV hjelper ikke og sparekontoen kryper stadig nærmere null. Fordelen med å være arbeidsledig er at jeg har mye fritid som jeg kan bruke til å lære meg programmering og jeg er nå halvveis gjennom min første bok om Java (Head First.) Har tenkt å begynne på en IT-bachelor til høsten, men frem til den tid lurte jeg på om det var mulig for en nybegynner å tjene litt penger hjemmefra på webdesign/programmering. Snakker ikke om store summer (jeg er ikke en av de som tror jeg skal lage det neste Angry Birds på 1-2-3,) bare noen tusenlapper i måneden så ting går rundt.

Noen som kan gi meg noen gode råd, raskeste måten å bli flink nok til å lage noe av verdi o.l.? Eller er det helt virkelighetsfjernt å tro man klarer det på 2-3 måneder? Har som sagt ingenting annet pågang så jeg kan gjøre læring til en fulltidsjobb.

Svar settes stor pris på :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må i så fall være utvkling av mobilapps eller spill. Det er ikke så vanskelig sett fra et programmeringsperspektiv, men du må selvfølgelig ha en idé som selger.

Det er vel bare å prøve? Koster ingenting å prøve seg :)

Endret av moby_duck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Læring er en fullitdsjobb, og utdannelsen tar årevis, ikke månedsvis. Har du noe å bidra med etter 2-3 måneder allerede står du antagelig foran en gullkantet karriære, for å si det sånn ;-)

Over her står det at det ikke konster noen ting å prøve seg. Det er forsåvidt riktig, og du vil sikkert lære en masse av det. Men; Husk at det ikke bare er din egen tid som begynner å rulle når du har påtatt deg et oppdrag, ingen er happy med å kaste bort tid på en leveranse som aldri blir noe av, penga kan man få tilbake, men ikke tid, åpninger i markedet som forsvinner osv...

Siden du holder på å lese om Java er det kanskje noe å hente på Android (som foreslått over) eller Minecraft-plugins? Java brukes ofte i litt tyngre sammenheng hvor det stilles krav til kompetanse. Mulig du har større sjanse om du kan litt PHP/Apache/MySQL, da har du plutselig mange å konkurrere med også, men det fins gudhjælpemeg et hav av websider der ute på den plattformen som trenger litt hjelp ... Edit: Ikke at dét er noen ideell vei å gå, men her kan du vel ikke akkurat vrake og velge.

Endret av quantum
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alternativt: Sats på Javascript, det er jo mer og mer som går den veien, AngularJS på klienten, NodeJS på server osv., Veldig aktuell teknologi til nye nettsider, men ikke så vanvittig utbredt ennå.

Ellers vil jeg jo anbefale å fortsette å lese Java, jeg liker Java godt, selv om mange synes det er litt døllt og gammeldags. Basert på den utbredelsen Java har i dag kommer det til å være aktuellt i veldig mange år framover også.

Endret av quantum
Lenke til kommentar

Det er vanskelig å tjene penger som nybegynner i et felt så tungt avhengig av ferdigheter og erfaring. Om du føler deg klar til å lede et prosjekt fra design til produkt så kan du ta noen frilans-jobber. Siden du er fersk i programmering og programvare-design så er dette en risikabel strategi, da du mest sannsynlig vil kode deg selv inn i et hjørne og ikke få noen andre resultater enn et irrasjonelt hat for programmering.

Jobb i dagligvare-butikk eller noe, så om du fortsetter med et engasjement for programmering på siden så tror jeg at du vil ha de tekniske ferdighetene til å lage "det store neste" innen noen år.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du har sikkert hørt at det er mulig å tjene penger på nett. Og der er faktisk muligheter der hvis du bare gidder sette av litt tid. Du kan ta spørreundersøkelser, oversette tekster, laste opp videoer på youtube, selge produkter for amazon og et av av muligheter viss du bare gidder :) Jeg tjener selv 5k månen på forskjellige metoder :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...