Gå til innhold

Leie bil USA

Anbefalte innlegg

Jeg skal til USA den 11. feb og blir til 23. feb.

Skal til NY først, deretter kjøre til pennsylvania der jeg skal være i 10 dager. Drar den 13.

Har sjekket ut en del leiebiler og snakket med noen som bor i NY som har sjekket litt... Tydligvis er det veldig dyrt da jeg ikke er 21 år enda, og han fant priser på rundt 900 dollar totalt med forsikringer osv.

Sjekka pris på noe via en reiseside og da endte summen på 3000 kr ca. uten forsikringer osv. og young driver betales på stedet.

Noen som kan hjelpe meg litt? Skal leie bil i NY. Er det noen måter jeg kan komme litt billig unna dette? Noe som jeg overser, eller som ikke vil gjøre at jeg ender med en monstersum til slutt?

Og er det best å leie via side herfra, eller ta det når jeg kommer ned dit? Jeg og en kamerat drar nedover.

Endret av beastieboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Update: Jeg MÅ ikke leie i NY... Jeg skal til Altoona, PA som er like ved pittsburgh blant annet, men kan jeg leie som 21 år i pennsylvania? Hørte noe om at det ikke gikk, men kan hende de bare mente noen selskaper?

Are trying to rent a car at the Pittsburgh airport or just somewhere around town?

There will be several companies that will rent to you, but often at a higher rate or that require a deposit. Every rental company will describe the underage policy on their web site.

I live only a few hours from Altoona, you should have fun, especially if you have a local contact.

Lenke til kommentar

Oh that's good to hear!

Yes I lived there for a year. I'm gonna stay with the former host family and hang with friends :)

Great! It's fun to go back into your former world that your friends back home can't really understand. I lived in Norway and have gone back many times for more than 40 years.

Forskjellen er at jeg aldri trengte å leie bil i Norge

Har du sett på Falling Waters, Frank lloyd Wrights berømte hus eller vært på en Steelers kamp?

Lenke til kommentar

At NYC ligger i delstaten NY, vet vi faktisk...

Poenget er at trafikkmessig regnes NYC som en egen sone hvor man bør ha litt erfaring som sjåfør før man prøver seg...

Jeg pleier å kjøre til mitt fødselsted i New Jersey ,ta toget til NYC og bruk subway i Manhattan. Mye billigere å overnatte i NJ og stress free

Jeg er meget glad i Toronto også, og ikke så langt fra Altoona

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...