Gå til innhold

Ping spike

Anbefalte innlegg

Hei!

Har satt opp en UBIQUITI NANOSTATION M5 5GHZ som access point fra ett sted, til rommet mitt. Det er omtrent 500m i luftlengde uten noe mellom.

Noen ganger får jeg "Ping spikes" når jeg spiller, som kan være ganske irriterende. Pingen kan gå fra 30ms til 700ms, også kan det bli slik i rundt ti sekunder. Dette er noe jeg ikke vil ha, og jeg lurer på om det er den "Nanostasjonen" som har skylden.

Hadde ett annet internett før, og da var det ikke noe som dette. Det jeg lurer på er om noen har peiling på dette, og/eller vet om noe jeg kan gjøre for å forhindre dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

500m luftlinje med wifi beregnet for 100-250m rekkevidde. Det er åpenbart hva som er årsaken her.

Noen grunn til at du låner wifi fra naboer? Jeg tror ikke at du vil komme rundt dette dersom du sitte 500m unna routeren, selv med bedre antenne.

Det forrige internettet du hadde, var det til din egen bolig?

Lenke til kommentar

Aha, wireless ISP (WIPS) altså. Jeg vet ikke om det er så mye du kan gjøre med det. Hør med levrandøren om de har noen løsning på det. Hvis det er mulig så kan jo du se etter antenner som er beregnet for lengre avstander, f.eks en parabol eller yagiantenne beregnet for 5GHz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...