Gå til innhold

Gode spill som er tilpasset bruk av xbox-kontroller?

Anbefalte innlegg

Har knapt spilt de siste årene pga familie og knapt med tid, men fått tilbake litt "spillegalskap" i det siste selv om det stort sett er en og annen senkveld muligheten er til stede. Spiller litt battlefield (med mus og tastatur selvfølgelig) men er på søken etter spill der jeg kan slappe av i godstolen med xbox-kontrolleren og spillet på tv-en. Noen gode forslag? Spillene bør ha "native support" så jeg slipper å styre med button mapping og å huske disse (blir glemt med en gang når det går noen dager mellom hver gang jeg har tid til å spille).

Har nyeste Lara Croft, det fungerte det ypperlig med xbox-kontrolleren men spillet var såpass kjedelig (dog flott grafikk) at jeg tviler på at jeg gidder å spille igjennom. Bioshock: Infinite har jeg påbegynt med mus/tastatur, så det skal prøves med kontrolleren istedenfor. Ellers er jeg ganske blank?

Har maskinvare som takler nye spill, men kan gjerne være noen år gamle også siden jeg ikke har fått med meg hva som har vært på spillfronten på en stund.

Noen bilspill som har split-screen kanskje? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steam er virkelig veien å gå om du bruker PC og er veldig glad i å spille spill med Xbox 360-kontroller på en svær TV. Det er jeg.

Gode spill som er tilpasset bruk av Xbox 360-kontroller: Dishonored, Far Cry 3, The Elder Scrolls V: Skyrim, Assassin's Creed-serien og Mirror's Edge.

Steam har også som oftest en del gode salg og tilbud på spill.

Endret av Hafti
Lenke til kommentar

Med mindre du vil ha en dårligere spillopplevelse så er det ikke så mange spill som er bedre eller like bra med xbox-kontroller enn tastatur/mus, men hvis det ikke gjør deg noe, så kan du sikkert sjekke ut spillene under Steam "Big Picture", eller de spillene som anbefales i tråden, siden de er konsollspill, og funker greit nok med en kontroller, om du liker sånne spill.

Spill som er bedre med kontroller enn tastatur/mus er vanligvis plattformspill, bilspill, beat 'em ups og sportsspill. Dessverre lenge siden jeg har spilt et bra bilspill, som du etterspør, så har ingen å anbefale deg der.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Takk for tips om big picture, det fungerte ypperlig! mye gode forslag der, men tar fortsatt gjerne imot konkrete tips.

Assassins creed har jeg på xboxen allerede. Forresten klønete å sikte i bioshock med kontrolleren, men fungerer greit. Spill ser veldig mye bedre ut på en TV enn en 22 tommer monitor beregnet til fotoredigering...

Lenke til kommentar

Hvis du liker 2D-spill kan jeg anbefale Dust: An Elysian Tale og Rayman: Legends.

Rayman er noe av det ypperste i flott, helsprø plattformspilling.

Dust: An Elysian Tale har et større fokus på kamp, med komboer og diverse angrep, samt en nogenlunde brukbar historie. Plattformelementene er tonet kraftig ned.

Lenke til kommentar

Tusen takk for flere gode tips som skal sjekkes ut! Plattform er moro. Liker stort sett det meste bortsett fra at jeg aldri hatt vært særlig interessert i rollespill eller skrekk/veldig mørke spill.

Glemte å nevne at jeg også er på jakt etter spill som har lokal multiplayer, og da helst spill som egner seg for barn under 16 år. Å spille mot ungene med en kontroller hver er morsomt :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Assasins creed-serien, Batman: Arkam Asylum/City/Origins, Sleeping Dogs, GTA IV, Dirt 3, Fallout 3, Fallout New Vegas, The Walking Dead, The Wolf Among Us, Far Cry 3, Left 4 Dead 1&2, Dishonerd, Hitman Absolution, Fez, Braid, Limbo, Portal 1&2.

En liten liste jeg kom opp med. Har selv alle på STEAM, men har ikke spilt så mye med kontroller.

Lenke til kommentar

Beste bilspillet jeg har spilt, Assetto Corsa, er tilgjengelig på steam som Early Access. Funker knakende godt med 360 kontrolleren, selv om ratt og pedaler alltid er å foretrekke på simulatorer.

Vær oppmerksom på at det er en simulator og ikke et spill i gran turismo/forza gaten samt at det er i beta, så det er begrenset utvalg av moduser tilgjengelig.

For min egen del har jeg aldri hatt det så moro med et bilspill før, selv mutters alene på en bane.

Lenke til kommentar

Dead Space serien er utrolig bra! Om du liker litt "skummel" atmosfære, utenomjordiske monstere og god grafikk. Samtidig så bygger du opp karakteren din til å bli mektigere og mektigere, og stiligere og stiligere i utseende. Resident Evil serien er også å anbefale på det sterkeste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...