Gå til innhold

Doping i Sochi-OL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.vg.no/sport/ol-2014/artikkel.php?artid=10145418

Denne (som også ble linket til) er jo enda mer håpløs.

1. Han stiller i bob. Ser ikke for meg at gevinsten av doping der er like høy som i utholdenhetssporter.

2. Han er en av fire i boben sin, altså blir effekten enda mindre.

3. Laget hans har ingen resultater å vise til fra før, og dette kan da umulig hjelpe noe.

Kan jo være han har fått i seg noen stoffer uten å gjøre det med vilje, ikke vet jeg. :p

Lenke til kommentar

Kosttilskudd og all annen "helsekost" er i beste fall uten positiv effekt

og i verste fall helseskadelig. Like fullt kjører både idrettsstjerner og folk flest

dette i seg. Sannsynligvis fordi de tror på reklamen enda denne er like lite

å stole på som reklamen for slankepiller som får fettet til å renne av eller for lottosysystemer

som garantert gir gevinst.

Lenke til kommentar

Den latviske ishockeyspilleren Vitalijs Pavlovs har avlagt en positiv dopingprøve i forbindelse med OL-turneringen, opplyser IOC i en pressemelding.

24-åringen, som spiller for Dinamo Riga i KHL, testet i likhet med den tyske skiskytteren Evi Sachenbacher-Stehle positivt på det sentralstimulerende middelet metylheksanamin.

Lenke til kommentar

Syntes at det var bra av han at han faktisk innrømmet det selv. Han skammet seg vell tenker jeg, og det er bra gjort av han så lenge han innser at han har gjort noe som ikke er bra for idretten eller for han selv. Han skal ha ros for den og alle kan gjøre dumme ting og særlig i idretten der forventningene er store og prestasjonen må klaffe.

Det jeg derimot ikke liker i det hele tatt er folk som ikke gidder p si i fra, og når de blir tatt så kommer de med tomme svar og forklarer seg bort. Altså folk som prøver å rømme fra det. Det liker jeg ikke, men ære til han som faktisk innrømmet det! :)

Lenke til kommentar

Bagatell imo, men det er selvfølgelig fantastisk idiotisk å ikke sjekke hva du kan ha i deg før du tar medisin. Men han har tatt astmamedisin som han tar resten av sesongen i NHL, og den er ikke prestasjonsfremmende på noen som helst måte.

Mini-hjerneblødning, men jeg blir flau over alle som sier at svenskene har "en doper" på laget og vil at hele laget skal straffes...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Sannsynsligvis bare en bagatell, og uforskyldt av spillerene selv da det kan virke som han har opplyst riktig til ledelsen om typer medisiner han nruker, men kanskje, bare KANSKJE, kan svenskene nå holde kjeft om den jævla astma medisinen til Bjørgen og til stadighet gnåle om at dette er doping nå som de sitter i saksa selv.

Endret av bas
Lenke til kommentar

.... men kanskje, bare KANSKJE, kan svenskene nå holde kjeft om den jævla astma medisinen til Bjørgen og til stadighet gnåle om at dette er doping nå som de sitter i saksa selv.

Justina Kowalczyk er lederen i denne gnåleligaen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Både den medisinske og kostholdsekspertisen fremhever stadig vekk at kosttilskudd og de andre bløffeproduktene du kan kjøpe rådyrt i "helsebutikkene" er alt annet enn helsefremmende.

I beste fall virkningsløse. I verste fall direkte helseskadelige.

Men det er som med klimaforverringen: Folk mistror vitenskapen og tror på reklamen til selgerne.

Endret av doro8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...