screenman Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Fordi min tidligere psykiater mente at jeg burde prøve meg i et arbeidsrettet tiltak gjennom nav, er dette ønskelig også hos nav. Jeg har vært i arbeidsrettede tiltak tidligere også, men uten at det har gått noe særlig bra. Denne gangen ønsker nav at jeg skal begynne å "jobbe" innen noe som faktisk interesserer meg. Det vil hovedsakelig si noe teoretisk, og ikke praktisk (som f.eks bygge fuglekasser og hogge ved i skogen). Noen interesser jeg har, som jeg kan komme på i farten, er f.eks. politikk, klær innenfor den gotiske sjangeren, dyr (taranteller er noe jeg bruker veldig mye av tiden min for tiden å lese om).. og sikkert en del mye andre ting som jeg ikke kommer på i farten. Ellers så er jeg en mye større fan av bylivet enn landet, ødemarken og naturen. Noen som har forslag til hvilke type jobber som nav kan putte meg inn i som et arbeidsrettet tiltak? (det kan ikke være en jobb der det er flere titalls mennesker på en gang, med tanke på at jeg har sosial angst). Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Har ikkje din saksbehandler i NAV ei oversikt over kva som er tilgjengelig? Uansett det mest konkrete som eg kan komme på er å høyre med dyreparker/akvarium som har edderkopper. Politikk er litt værre å finne noke, men kanskje freelance journalist eller å melde deg inn i eit ungdomsparti? Lenke til kommentar
screenman Skrevet 7. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2014 Har ikkje din saksbehandler i NAV ei oversikt over kva som er tilgjengelig? Uansett det mest konkrete som eg kan komme på er å høyre med dyreparker/akvarium som har edderkopper. Politikk er litt værre å finne noke, men kanskje freelance journalist eller å melde deg inn i eit ungdomsparti? Min NAV har ikke noen spesiell oversikt over hva som er tilgjengelig. Slik jeg har forstått det går det som oftest i at jeg kommer med et ønske om hvor, nav tar kontakt med dette stedet og prøver å skaffe meg jobb (arbeidsrettet tiltak) der. Om nav skulle bestemme hadde det nok blitt en av de 2 ganske så populære bedriftene som drives av kommunen her. Og i disse bedriftene går jobbene mest ut på skogbruk, snekkerarbeid, strikking, tegning, enkelt sagt jobber for skogbrukere og barnehage/skole barn. Å melde meg inn i et ungdomsparti hadde KANSKJE fungert, avhengig av hvor masse folk man er i kontakt med da. Men når begynte det å være på f.eks møter i et politisk parti telle som en "jobb" eller "arbeidsrettet tiltak"? m Når det kommer til akvarie og dyrebutikker så er nærmeste akvarium i Bergen (ca. 100 km unna). Den lokale dyrebutikken er ekstremt liten, ligger på det lokale senteret (masse folk) og har ikke edderkopper/taranteller, så den vil iallefall funke litt dårlig. Nærmeste dyrebutikk som muligens KAN ha taranteller ligger iallefall minst 20km unna (sannsynligvis 70-90 km unna). Litt vanskelig med andre ord (om jeg ikke får kvelds- eller ettermiddagsvakter såklart) (med tanke på døgnrytmen min) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå