Gå til innhold

Hjelp Pc-en går berserk!!

jronbeck

Anbefalte innlegg

Fikk ny pc får 1 mnd siden og monterte den selv.

startet pc-en opp og skulle installere windows, men midt i installeringen startet pc-en seg på nytt og jeg måtte gjøre alt sammen en gang til.

Det samme skjedde igjen så jeg tok ut den ene ram brikken og testet å installere windows igjen da gikk det.

Når jeg hadde installert alle drivere og installert noen spill dukket det opp nye problemer, pc-en restarter seg etter noen minutter etter jeg har startet den opp og når jeg spiller går den ut av spillet og jeg får en feil melding general default error geforce fx 5900

bruker jeg begge rambrikkene fungerer det å starte pc-en men jeg får mange feil meldinger og pc-en restarter seg med en gang pc-en har starta og jeg trykker ok på feilmeldingene.

Komplett har testet hk skjermkort og rambrikker og alt var ok

er det noe med strømforskyningen eller cpu.

pc-en min:

abit IC7-G

P4 3.0GHz

Corsair 2x512MB XMS3500

wd raptor og wd caviar

Asus V9950 GF FX5900 ULTRA skjermkort

KAN NOEN HJELPE MEG!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra maskin du har :)

Det kan være mye som er feil, så det lønner seg å bruke elimineringsmetoden. Prøv en ting av gangen.

- Minne : klokk ned å kjør med "snille" timings

- Cpu : Klokk ned cpu, men pass på at du kjører med pci/agp lås slik at du ikke overklokker noe annet utstyr.

- Skjermkort : Samme her, klokk det kraftig ned. Evt lån et kort og prøv det.

- Hovedkort : Lagt inn chipset driver og intel application accelerator?

Hvor stort psu har du? Prøv å ta ut alt utstyr som ikke er nødvendig for at maskina skal starte, kanskje du har for lite strøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...