jronbeck Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Fikk ny pc får 1 mnd siden og monterte den selv. startet pc-en opp og skulle installere windows, men midt i installeringen startet pc-en seg på nytt og jeg måtte gjøre alt sammen en gang til. Det samme skjedde igjen så jeg tok ut den ene ram brikken og testet å installere windows igjen da gikk det. Når jeg hadde installert alle drivere og installert noen spill dukket det opp nye problemer, pc-en restarter seg etter noen minutter etter jeg har startet den opp og når jeg spiller går den ut av spillet og jeg får en feil melding general default error geforce fx 5900 bruker jeg begge rambrikkene fungerer det å starte pc-en men jeg får mange feil meldinger og pc-en restarter seg med en gang pc-en har starta og jeg trykker ok på feilmeldingene. Komplett har testet hk skjermkort og rambrikker og alt var ok er det noe med strømforskyningen eller cpu. pc-en min: abit IC7-G P4 3.0GHz Corsair 2x512MB XMS3500 wd raptor og wd caviar Asus V9950 GF FX5900 ULTRA skjermkort KAN NOEN HJELPE MEG!! Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Bra maskin du har Det kan være mye som er feil, så det lønner seg å bruke elimineringsmetoden. Prøv en ting av gangen. - Minne : klokk ned å kjør med "snille" timings - Cpu : Klokk ned cpu, men pass på at du kjører med pci/agp lås slik at du ikke overklokker noe annet utstyr. - Skjermkort : Samme her, klokk det kraftig ned. Evt lån et kort og prøv det. - Hovedkort : Lagt inn chipset driver og intel application accelerator? Hvor stort psu har du? Prøv å ta ut alt utstyr som ikke er nødvendig for at maskina skal starte, kanskje du har for lite strøm. Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Hadde omtrent samme problemet, men jeg har IC7-MAX3. Jeg oppdaterte bios og da fungerte det for meg, mulig det kan hjelpe deg også. Lenke til kommentar
jronbeck Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 kan jeg klokke ned i biosen Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 kan jeg klokke ned i biosen Jepp det er der du gjør det, prøv og å bytte driverne til Geforce kortet Lenke til kommentar
jronbeck Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 skal jeg bytte directX version og eller skal den være 9.0b kan cpu være defekt Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Her er det vanvittig mye som kan være grunnen til at det er ustabilt. Har du kikket i eventlogene? Står det noe der? Lenke til kommentar
jronbeck Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 hvor finner jeg eventloggene kan cpu eller psu defekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå