Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvorfor spytter mopeden kondens ut eksosen?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg eier en Generic trigger 50 sm som har gått som en drøm helt nå. Den går helt fint på tomgang og all bensin blir forbrent slik den skal, men når jeg setter den i gir å skal kjøre(spesielt på lavt turtall) spytter den ut kondens noe som gjør meg ganske bekymret. Plis svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At veske kommer ut av potten er helt vanlig. Det er forskjellen i temperaturen på eksosen og innsiden av potten som gjør at kondens dannes. Man har som oftest mer veskedannelse om vinteren.

Men er det slik alltid? For det kan tenkes at om du tar mange småturer og det er kjølig ute, vil det dannes en god del veske som samler seg i potten. Når du da begynner å kjøre vil det bli mer fart på eksosen som vil være med på å skyve vesken ut.

Lenke til kommentar

At veske kommer ut av potten er helt vanlig. Det er forskjellen i temperaturen på eksosen og innsiden av potten som gjør at kondens dannes. Man har som oftest mer veskedannelse om vinteren.

Men er det slik alltid? For det kan tenkes at om du tar mange småturer og det er kjølig ute, vil det dannes en god del veske som samler seg i potten. Når du da begynner å kjøre vil det bli mer fart på eksosen som vil være med på å skyve vesken ut.

Ok takk for svar, men det er ganske varmt her jeg bor på vestlandet (opptil 12 grader), men får bare håpe det er det:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...