Lock-Aze Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Husker min første pc, husker ikke navnet helt, men trur det sto 486 ut på kabinettet, så var det en Turbo knapp der som jeg trykket inn når jeg ville ha litt raskere pc 486 dx2 50mhz med turboknapp? Husker ikke navnet men tror faktisk jeg har den stående... Husker den drev win 3.11 men ikke win 95. ble byttet ut med en pentium mmx etterhvert for min del, slik at jeg kunne kjøre win95 og etterhvert slackware, hvordan jeg fant ut hvordan jeg rekompilerte kernelen for å få den til å kjøre lurer jeg på den dag i dag Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Apropos overklokkingsminner... Er det noen fler enn meg som husker blyant-trikset? Nope, men er interessert i å vite hva det var^ Vil du utdype? http://download.hardware.no/nyheter/august00/duron-oc.html Lenke til kommentar
lif Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 hadde to stk 366@550 mhz i et Abit BP6 hovedkort! Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 (endret) Jeg husker godt AMD Duron 750 MHz @ 1000Mhz med blyanttrikset har den enda stående i kottet et sted Endret 9. juni 2014 av funkweb Lenke til kommentar
khmoe Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Ble usikker på om jeg hadde 300mhz, men mener det var 333mhz jeg hadde engang i tiden. og ett abit kort som ikke var alt for bra. som gjorde at når jeg satte systembusen til 100mhz så klarte den ikke dette noe som resulteterte i laver hz. min celeron hadde jeg da oppe i 635mhz som var rekord da jeg ikke fant noen med høyere hastighet den gangen Den var så stabil at jeg klarte å kjøre en test og poste det før maskinen trynet hjemmelaget kjøler av flere kjøleblokker og masse vifter inklusive bord vifte Var gode tider når det var gøy og overklokke. Neste runde etter dette var 1,6ghz Pentium 4 northwood 478-pin som var glad i overklokking:) Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Selv satt jeg på denne tiden med en 200 mhz PPC Amiga og storkoste meg med den heller <3 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Husker min første pc, husker ikke navnet helt, men trur det sto 486 ut på kabinettet, så var det en Turbo knapp der som jeg trykket inn når jeg ville ha litt raskere pc 486 dx2 50mhz med turboknapp? Husker ikke navnet men tror faktisk jeg har den stående... Husker den drev win 3.11 men ikke win 95. ble byttet ut med en pentium mmx etterhvert for min del, slik at jeg kunne kjøre win95 og etterhvert slackware, hvordan jeg fant ut hvordan jeg rekompilerte kernelen for å få den til å kjøre lurer jeg på den dag i dag Fikk faktisk win 95 på den etter en del triksing Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 BH6, BP6 Celeron 300A og mozel minne *mimre* 1 Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 Husker min første pc, husker ikke navnet helt, men trur det sto 486 ut på kabinettet, så var det en Turbo knapp der som jeg trykket inn når jeg ville ha litt raskere pc 486 dx2 50mhz med turboknapp? Husker ikke navnet men tror faktisk jeg har den stående... Husker den drev win 3.11 men ikke win 95. ble byttet ut med en pentium mmx etterhvert for min del, slik at jeg kunne kjøre win95 og etterhvert slackware, hvordan jeg fant ut hvordan jeg rekompilerte kernelen for å få den til å kjøre lurer jeg på den dag i dag Fikk faktisk win 95 på den etter en del triksing Vel, det var teknisk mulig å legge inn win95 på den, menneh... Når mp3'er hakket. Så begynte jeg å spare til ny maskin. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 11. juni 2014 Del Skrevet 11. juni 2014 ja, men var vel 8år da jeg fikk den maskinen der da var det stort Var et spill å to på pcen som jeg spilte mye, var et motorsykkel og racerbil spill viss jeg husker rett Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Ja huske og 300A cpuen og jeg kjørte den på 450. Jaja skal si tiden har forandret seg gitt. Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 18. desember 2014 Del Skrevet 18. desember 2014 haha good times. Hadde både celeron og athlon xp cpuen som overklokket tilsvarende 3200 modellen eller noe? Lenke til kommentar
Hawkyboy Skrevet 5. september 2015 Del Skrevet 5. september 2015 Husker den traveren ja. Jobbet i bransjen den tiden denne kom ut og det var ofte det var tomt på lageret. Hvem ville vel betale for en Pentium II, når man kunne ha denne istedet? Beste trikset i boka Lenke til kommentar
danielch Skrevet 21. januar 2016 Del Skrevet 21. januar 2016 Gode overklokkerminner dette her. Det var ikke uvanlig å få denne opp mot dobbel klokkehastighet, 600 MHz. Duron 600 som ofte gikk fint til 1000 MHz med blyanttrikset er også en klassiker. Og Atlhon XP M 2400+ og Pentium 4 Northwood 2,4 GHz klokket også fint. Blyanttrikset på Duron vekker mange gode minner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå