medlem-68510 Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Jeg har ansvaret for et lite knippe spillservere i en avkrok av Internett her i norge, og loggsystemet på dem tar vare på private meldinger spillerne sender seg i mellom (altså ikke-offentlig chat, som går fra en enkelt spiller til en annen enkelt spiller), til evig tid. Er dette noe jeg bør endre på, sett fra et juridisk ståsted? Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 (endret) Sålenge du opplyser brukerene om at det er lagret, i form av betingelser ved registrering eller for bruk av serveren, ser ikke jeg problemet. Jeg er ingen jurist. Men det var det som ramlet inn i hode på meg. Endret 6. februar 2014 av pondus1337 Lenke til kommentar
3irik Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Er disse meldingene noe du har behov for å ta vare på? Har brukerne behov for å ta vare på dem? Hvis nei; slett dem etter en tid uavhengig av hva loven sier. Da slipper du at noen klager senere uansett Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 Vi gjør oppslag i disse loggene når brukere rapporterer mobbing, spam, reklamering, eller lignende. Men for det trenger vi jo ikke logg i flere år bakover i tid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå