Slatravi Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Startet på min acer aspire V3, og vifta står på fullt hele tiden. Dette opplevde jeg rett etter en opptering frå windows 8.0 til windows 8.1. Noen så vet hvordan jeg kan få fiksa denne vifta ? ( går ikke ann å jobbe i bråket) Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Startet på min acer aspire V3, og vifta står på fullt hele tiden. Dette opplevde jeg rett etter en opptering frå windows 8.0 til windows 8.1. Noen så vet hvordan jeg kan få fiksa denne vifta ? ( går ikke ann å jobbe i bråket) Du må gå inn i bios og enable Cool and quiet. BmOnline Lenke til kommentar
Slatravi Skrevet 19. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2014 Startet på min acer aspire V3, og vifta står på fullt hele tiden. Dette opplevde jeg rett etter en opptering frå windows 8.0 til windows 8.1. Noen så vet hvordan jeg kan få fiksa denne vifta ? ( går ikke ann å jobbe i bråket) Du må gå inn i bios og enable Cool and quiet. BmOnline vet du hvilken knapp/hvor den ligger i BIOS? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Du kan også gjøre dette via program som heter SpeedFan hvis du ikke vet hvor det ligger i BIOS. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 I Bios har du Startet på min acer aspire V3, og vifta står på fullt hele tiden. Dette opplevde jeg rett etter en opptering frå windows 8.0 til windows 8.1. Noen så vet hvordan jeg kan få fiksa denne vifta ? ( går ikke ann å jobbe i bråket) Du må gå inn i bios og enable Cool and quiet. BmOnline vet du hvilken knapp/hvor den ligger i BIOS? Først, har du installert cool and quiet driver?http://drivers.softpedia.com/get/Other-DRIVERS-TOOLS/Others/Acer-Aspire-E360-AMD-Cool-n-Quiet-Driver.shtmlBmOnline Lenke til kommentar
Slatravi Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 (endret) I Bios har du Startet på min acer aspire V3, og vifta står på fullt hele tiden. Dette opplevde jeg rett etter en opptering frå windows 8.0 til windows 8.1. Noen så vet hvordan jeg kan få fiksa denne vifta ? ( går ikke ann å jobbe i bråket) Du må gå inn i bios og enable Cool and quiet. BmOnline vet du hvilken knapp/hvor den ligger i BIOS? Først, har du installert cool and quiet driver? http://drivers.softpedia.com/get/Other-DRIVERS-TOOLS/Others/Acer-Aspire-E360-AMD-Cool-n-Quiet-Driver.shtml BmOnline Nei, trodde det lå i BIOS'en jeg..Lastet den ned, men hvordan bruker jeg den...Kommer opp at det koster penger Endret 20. februar 2014 av Slatravi Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 (endret) I Bios har du Startet på min acer aspire V3, og vifta står på fullt hele tiden. Dette opplevde jeg rett etter en opptering frå windows 8.0 til windows 8.1. Noen så vet hvordan jeg kan få fiksa denne vifta ? ( går ikke ann å jobbe i bråket) Du må gå inn i bios og enable Cool and quiet. BmOnline vet du hvilken knapp/hvor den ligger i BIOS? Først, har du installert cool and quiet driver? http://drivers.softpedia.com/get/Other-DRIVERS-TOOLS/Others/Acer-Aspire-E360-AMD-Cool-n-Quiet-Driver.shtml BmOnline Nei, trodde det lå i BIOS'en jeg..Lastet den ned, men hvordan bruker jeg den...Kommer opp at det koster penger Akkurat ja. Prøv å se etter hos leverandøren Acer om der finnes den slags programvare. Jeg har ikke sjekket. Men du kan jo sjekke på programmer hos deg om du finner noe programvare som har med hastigheten på kjøleviften å gjøre? Se etter. Videre kan du sjekke på skrivebordet når du høyreklikker, se om du får opp valg for ditt grafikk kort. Der kan du nemlig stille inn viften vil jeg tro. Du kan jo se etter om den står på manuell eller auto. Det er mulig det er den vifta du hører, og ikke cpu vifta. I så fall vil jeg tippe på at du kan sette den til auto. Du vil i så fall finne menyen der. Det bruker å være det øverste valget som dukker opp i en rullegardinmeny. Siden du har en spille-l-top- så er det sikkert justeringer i dette programmet. Du kan da ha nvidia eller Radeon kort, men det finner du ut på enhetsbehandling i kontrollpanelet. BmOnline Endret 21. februar 2014 av BmOnline Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Startet på min acer aspire V3, og vifta står på fullt hele tiden. Dette opplevde jeg rett etter en opptering frå windows 8.0 til windows 8.1. Noen så vet hvordan jeg kan få fiksa denne vifta ? ( går ikke ann å jobbe i bråket) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1564537&do=findComment&comment=21361136 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå