Gå til innhold

[Løst] Ny Procesor

Anbefalte innlegg

Hei trenger litt hjelp med å bestemme meg på hva eg skal gjøre, no e det litt på tide å oppgradere pcen med en ny processor. men er usikker på hva eg skal gjøre.

Hovedkorte jeg har er : MSI Z77A-GD55,-1155

processoren som jeg har i pcen huske eg ikkje og er akkurat nå på jobb. den e begynt å bli litt for treg til mitt behov nå som eg sitter på 3skjermer og driver med flere ting samtidig.(mest gaming og streaming på siden av)

sitter å ser på Intel I5 3570k som jeg vil ha muligheter til å clokke når den tid kjem. men er usikker om det er noe poeng å kjøpe den eller om eg burde vente til eg har litt mer penger og kan gå over til haswell. har egentelig ikke lyst å gå til innkjøp av nytt hovedkort (1150) med mindre det ikke er verdt å holde seg på 1155 lengre. skjermkorte jeg har er geforce 780

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mindre du får en heftig overklokk på 3570ken vil du ikke merke store forskjellen med en slik oppgradering.

i7-3770k vil kanskje være noe bedre oppgradering, men dette kommer an på hva du forventer å få ut av oppgraderingen.

Haswell er på generell basis ingen stor oppgradering fra Ivy Bridge, null poeng i å bytte hovedkort før Skylake kommer ut i det minste.

Lenke til kommentar

Med mindre du får en heftig overklokk på 3570ken vil du ikke merke store forskjellen med en slik oppgradering.

i7-3770k vil kanskje være noe bedre oppgradering, men dette kommer an på hva du forventer å få ut av oppgraderingen.

Haswell er på generell basis ingen stor oppgradering fra Ivy Bridge, null poeng i å bytte hovedkort før Skylake kommer ut i det minste.

Takk for raskt svar, Jeg har Corsair H80 Hydro Series CPU Kjøler og corsair 900d kabinett tror jeg vil kunne klokke godt men er ikke sikker når jeg ikkje har lest meg så veldig opp angående klokking. Det jeg forventer er at eg ikke vil ha noe lags og god fps når jeg spiller og driver med andre ting samtidig. pcen har av og til lagget litt når jeg har dreve med litt heavy ting, og det vil jeg ha vekk. tenkte at hvis jeg gikk for en k processor ville eg kunne klokke den litt når den begynne å bli for treg når den tid kommer. men hvis du sier at den overgangen jeg har lyst til er ingen vits så får jeg vel klare meg en stund til

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar, Jeg har Corsair H80 Hydro Series CPU Kjøler og corsair 900d kabinett tror jeg vil kunne klokke godt men er ikke sikker når jeg ikkje har lest meg så veldig opp angående klokking. Det jeg forventer er at eg ikke vil ha noe lags og god fps når jeg spiller og driver med andre ting samtidig. pcen har av og til lagget litt når jeg har dreve med litt heavy ting, og det vil jeg ha vekk. tenkte at hvis jeg gikk for en k processor ville eg kunne klokke den litt når den begynne å bli for treg når den tid kommer. men hvis du sier at den overgangen jeg har lyst til er ingen vits så får jeg vel klare meg en stund til

Spesifikt!

Hva er det du mener med "heavy ting?"

Prøver du å rendre en scene i 3DS Max/Blender samtidig som du spiller BF4? Det vil aldri gå bra uansett om du har en i5-3450 eller en i7-4960X

Prøver du å streame til Twitch samtidig som du spiller BF4? Det vil nok gå en god del bedre med en i7-prosessor, om du har Geforce-kort vil jeg anbefale deg å streame med Shadowplay, om du har Radeon-kort vil jeg anbefale deg å aktivere Mantle.

Lenke til kommentar

Spesifikt!

Prøver du å rendre en scene i 3DS Max/Blender samtidig som du spiller BF4? Det vil aldri gå bra uansett om du har en i5-3450 eller en i7-4960X

Prøver du å streame til Twitch samtidig som du spiller BF4? Det vil nok gå en god del bedre med en i7-prosessor, om du har Geforce-kort vil jeg anbefale deg å streame med Shadowplay, om du har Radeon-kort vil jeg anbefale deg å aktivere Mantle.

Når jeg mener med heavy ting mener jeg flere spill oppe samtidig som nedlasting,shadowplay osv, men sånn om det ser ut så er det vel like greit å vente. takk for svar

Lenke til kommentar

Spesifikt!

Når jeg mener med heavy ting mener jeg flere spill oppe samtidig som nedlasting,shadowplay osv, men sånn om det ser ut så er det vel like greit å vente. takk for svar

And we have the answer!

Om du ønsker å spille bra i BF4 kan du ikke sitte og loke med andre ting samtidig, hva i alle dager håper du å oppnå med det?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...