Gå til innhold

problemer med capture - Cinergy 600 TVkort

eirikJO

Anbefalte innlegg

Søkt litt rundt på forumet uten å finne noen svar som passer mitt problem...

Hvis jeg bruker capture metoden som ligger på Cinergy programmet, blir ikke opptaket noe å skryte av, selvom jeg lagrer det i rå format.

Hvis jeg prøver xvid codec, synker bilder pr. sek. til 2-4, også henger programmet seg.

Jeg har forsøkt Intervideo DVR, og dette fungerer bedre, men ikke smertefritt. Jeg kan bare ta opp 25-27min i strekk, før det henger seg her også.

Noen tips/råd eller vink??

Jeg har p4 2.4 med 1024mb ram og nok HD. Så det skulle ikke stå på dette.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv brukt iu vcr på en ca tilsvarende maskin sammen med et eldgammalt tv-kort (4-5 år), og det fungerte udmerket.

Du finner programmet på nettet, og kan prøve det i 30 dager...

Lykke til

mulig det lønner seg og bruke en ny/annen codec til oppgaven også...

hva med divx 4.12

Lenke til kommentar

Selv har jeg Cinergy 400 kortet og er enig med lousy kvaliteten. Da begge disse programmene (cinergy og winDVr) er bundlet med kortene vil jeg gå ut i fra det med windvr er en bug, som kan være fikset, mens kvaliteten i cinergy capture har med instillingene av DivX codecen din. Ikke noe annet. Så vidt jeg vet er dette instillinger som er uavhengige av hvilket program du bruker, men du kan jo seff lagre presets slik at du slipper å endre på dette.

Forresten: opplever du en ulyd som varer i et par sekunder en gang i blant? (skurring). Kommer ikke så altfor ofte, men jækli irriterende

Lenke til kommentar

Ja, jeg opplever ulyd, noen ganger. Som sagt er jeg meget skuffet over kvaliteten på Cinergy kortet. Ikke en gang når jeg tar opp i rå format video, blir kvaliteten bra..

Mulig det er en bug i WinDVR programmet som gjør at jeg ikke får tatt opp lengere enn 25-27min. Det som skjer, er at programmet henger seg. Jeg vet ikke om dette er fordi opptaket blir lagret i minne og ikke rett på HD. Noen som vet? Finnes det noen innstillinger på dette?

Lenke til kommentar

Jeg for min del foreslår at du prøver å finne nye versjoner av WinDVr og prøver å oppgradere driverene til kortet osv. Dette er slikt jeg gjerne skulle gjort selv, men jeg sliter med å få ADSL. Skulle hatt det for nesten en måned siden (DØ bravida, DØ!). Er jeg heldig får jeg det den 21.

En annen idè kan jo være å legge inn linux og bruke f.eks. freevo til å se på TV og ta opp osv. Freevo gjør jo _alt_ for deg. Omtrent som en liten jukebox nesten.... Litt strev å få lagt inn drivere til kortet og slikt, men når du endelig har fått det til så skal det meste fungere.

http://bytesex.org/ <- ta en titt der hvis det ovenstående høres fristende ut....

Lenke til kommentar

Forresten: opplever du en ulyd som varer i et par sekunder en gang i blant? (skurring). Kommer ikke så altfor ofte, men jækli irriterende

Jeg har nettopp (dvs for ca 1 mnd) fått det samme kortet og har også den ulyden! Jeg trodde det kanskje var noe med kabeltv nettet på studentbyen! Tydligvis ikke...

Lenke til kommentar
Less is More

01010100 01101111 01110010 01100101

84 111 114 101 <-hvorfor er mindre mer? og har dette egentlig noen mening (ok - dryg i dag jeg)

________

må si at showshifter så imponerende ut (screenshot's og features)

Må ha det, bare må ha det?

Angående skurringen er det sikkert bare snakk om driverene som sagt, en hypotese jeg ikke kan få testet ut uten nett.

Selv så kunne jeg tenkt meg freevo til windows :) Det hadde nok blitt "gromt"

:Dhttp://freevo.sourceforge.net/

Men en windows port kan vi vel se langt etter går jeg ut i fra, siden programmet er skrevet med mplayer i bunn og nylig fikk støtte for xine i tillegg. Og det er også ene og alene skrevet for linux...

Lenke til kommentar

Selv så kunne jeg tenkt meg freevo til windows :) Det hadde nok blitt "gromt"  

:Dhttp://freevo.sourceforge.net/

Men en windows port kan vi vel se langt etter går jeg ut i fra, siden programmet er skrevet med mplayer i bunn og nylig fikk støtte for xine i tillegg. Og det er også ene og alene skrevet for linux...

Mindre kan være mere fordi kvalitet kan være bedre enn kvantitet :-)

Ang ditt ønske om Freevo på PC, har du sett på MyHTPC ??

Lenke til kommentar

ang. less is more var det jeg lurte på om tallrekkene under hadde en sammenheng med teksten ovenfor. tallrekkene dine utgjør disse tallene: 84 111 114 101 < og jeg kunne da ikke skjønne sammenhengen mellom disse og "less is more". Jeg lurte derfor på om det var en sammenheng i det hele tatt......following me?

Btw. Freevo finnes på PC, men ikke for windows. PC er Personal Computer. Og siden en personlig datamaskin kan kjøre linux uten noen problemer så blir det galt å si at freevo ikke finnes for PC. Derimot hvis freevo var for mac (som ikke er inbefattet under begrepet PC selv om den kan like personlig, og i noen tilfeller mer personlig enn mye annet vi kaller PC) så ville det du sa vært korrekt......

Tresprit i petimeter-humør

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...