rogkas Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Pris betyr nok mye for mange. For noen er det til og med det viktigste. Først og fremst innkjøpsprisen. Jeg får sitere lett omskrevet fra noen jeg leste: En gjerrigknark vet nøyaktig pris på det han har kjøpt, men vet lite om verdien...:-) Lenke til kommentar
Tusiast Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Tenker virkelig folk på pixler i dag? Jeg vet de gjorde det for fem år siden, men i dag? Tviler. Årsaken til at Canon topper lista er nok at alle forbinder Canon med kamera. Det er derfor trygt å kjøpe Canon. Men det er rart et såpass kostbart kamera som 5D ligger så høyt. Og det at folk forbinder Canon med kamera, kan det ha noe å gjøre med massiv markedsføring? Lenke til kommentar
Tusiast Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Tenker virkelig folk på pixler i dag? Jeg vet de gjorde det for fem år siden, men i dag? Tviler. Årsaken til at Canon topper lista er nok at alle forbinder Canon med kamera. Det er derfor trygt å kjøpe Canon. Men det er rart et såpass kostbart kamera som 5D ligger så høyt. De som tenker Canon når de hører ordet "kamera", vil jo også være nysgjerrige på å se hva de dyrere Canon-modelene har å tilby uten å vurdere å kjøpe et. Derfor klikker de likså godt inn på 5D eller andre modeller bare for å se. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 8. februar 2014 Del Skrevet 8. februar 2014 Og det at folk forbinder Canon med kamera, kan det ha noe å gjøre med massiv markedsføring? Jeg tror ikke det er så mye massiv markedsføring (aktiv reklame), men heller det at du legger merke til det hele tiden. Du ser logoen i hvert eneste store sportsarrangement, f.eks. Folk går rundt med logoen på reima. De store merkene har en tilstedeværelse som er vanskelig å matche for "mindre" selskaper, noe som igjen gjør at vi tenker på kamera som "canon" (eller "nikon" - det kommer an på hva du har sett). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg