Kamigawa Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Hei, alle sammen :-) Da var tiden igjen kommet for å oppgradere den gode gamle dataen litt. Den har hatt det litt vanskelig i det siste, og jeg har kommet frem til at jeg like greit kan bytte ut hovedkort, ram og prosessor. I dag har jeg et M4a78 hovedkort (eller noe sånt) og en Phenom X4 940 prosessor (altså komponenter fra ca. 2009). Jeg bruker dataen til surfing, "mediasenter" og litt spill av og til. Det går mye i ArmA når jeg først spiller. Jeg har også lekt bittelitt med overklokking, uten at det ble noe særlig mer til det. Jeg har kommet frem til at i5 4670 bør passe mitt bruk bra, samtidig som prisen ikke er for stiv. Har dere noen anbefalinger å komme med? Er ganske blank på både ram og hovedkort for tiden, men jeg har kikket litt på dette ferdigopprettet: http://www.komplett.no/oppgraderingspakke-intel-core-i5-4670k/783615 Har 4000 å bruke, men jeg liker veldig godt tanken på å bruke mindre ;-) Lenke til kommentar
haakonmt Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 (endret) Oppsettet du linker til består av veldig gode komponenter, enkelt og greit. Jeg sitter selv på en 4670k, og det er god stemning både i spill, surfing og videobehandling. Det eneste jeg lurer på er hva slags tanker du har om skjermkort? Det er jo ikke så mye igjen av budsjettet ditt, men jeg vil sterkt anbefale et dedikert skjermkort hvis du liker å spille litt, det som er integrert på prosessoren er ikke mye å skryte av. EDIT: Og nøyaktig ti sekunder etter at jeg postet så jeg at du bare ville oppdatere HK + CPU + RAM, får unnskylde meg med at det er sent på kvelden. Men hvis det er tilfelle så er det bare til å slå til, du kommer ikke til å angre. Endret 6. februar 2014 av haakonmt Lenke til kommentar
Kamigawa Skrevet 6. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2014 Jeg har et HD6870 eller noe sånt stående, så jeg satser på at det vil gjøre jobben i første omgang i alle fall. Takk for dine meninger :-) Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 her er stort sett det samme fra Netonnet for 3150,-: http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/oppgraderingspakker/hovedkort-prosessor-og-ram/intel-i5-4670kga-z87-hd38gbc/189599.7789/ og det er fraktfritt levert. Lenke til kommentar
49neffets Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 (endret) Jeg har et HD6870 eller noe sånt stående, så jeg satser på at det vil gjøre jobben i første omgang i alle fall. Takk for dine meninger :-) Det er på nivå med GTX 650 Ti så det holder sikkert 1 år til hvis du ikke har veldig høye krav til grafikk. Endret 6. februar 2014 av Steffen94 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 her er stort sett det samme fra Netonnet for 3150,-: http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/oppgraderingspakker/hovedkort-prosessor-og-ram/intel-i5-4670kga-z87-hd38gbc/189599.7789/ og det er fraktfritt levert. Støtter dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå