AnonymDiskusjon Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Hallo! Jeg har av en eller annen grunn hatt en del hull, og har trukket noen tenner, og vil nødig trekke fler. (Pusser morgen og kveld, alltid gjort.) Jeg har en tann i hjørnet øverst som er totalknust, det er åpent rett inn til tanna, og sånn har det vært i sikkert 3 år. Jeg har ALDRI hatt vondt i den. Kan jeg ha tatt livet av nervene i den tanna? For om jeg har det, og ikke trenger å frykte noe vondt i tanna i fremtiden, så vil jeg bare la den være der. Mer tyggeredskap, slipper XXXX,- i regninger. Vet at dere ikke er tannleger, men kanskje noen mirakuløst vet det dette. Anonymous poster hash: c6079...629 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Hvis tanna er "totalknust" hvordan kan den da fungere som tyggeredskap?? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2014 Oj, mente ikke totalknust, men såpass knust at den mest sannsynelig ikke lar seg fikse, om du ser for deg 4 vegger, så er det 2 vegger igjen da, for å si det sånn. Anonymous poster hash: c6079...629 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2014 Tviler på at nervene er ødelagt. Jeg gikk på trynet og klarte å knuse noen biter av fortennene mine da jeg var liten, og da var tannlegen redd for at nervene var ødelagt, for da ville tennene isåfall ha løsnet og falt ut. Så du ville kanskje ha mistet tannen om den var død du og, men jeg er ingen tannlege, så jeg skal ikke påstå det 100%. Heldigvis hadde jeg ikke knust av langt nok nede i roten til at det var skade på nervene, og det lot seg derfor gjøre å reparere tennene uten å rotfylle og slikt, og de støpte bare nytt porselen på de stubbene som sto igjen. Jeg husker de testet nervene med et eller annet instrument som fikk tennene til å ise hvis de var i orden, og at jeg flere ganger var på kontroll for å se at tennene fortsatt levde. Anonymous poster hash: 42267...d04 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2014 Virker kanskje logisk at tanna ville falt ut da, ja. Kanskje jeg ikke har gått inn til nervene selv da. Grunnen til at jeg ikke har gått til tannlegen med dette enda, er fordi at jeg har sprøyteskrekk x1000. Vi snakker panikkangst i form av oppkast, spenner alle muskler i kroppen, kanten til å besvime med sterke farger og alt blir svart, o.l. Dette har skjedd hver eneste gang jeg får bedøvelse, tannlegen vet om det, jeg har fått vival på forhånd, noe som ikke har hjulpet. Ja, jeg "må" gjøre noe med det til slutt, men det å presse seg selv til noe en får panikkangst av, er ikke enkelt. Dette skjer av alle slags sprøyter, forsåvidt. Anonymous poster hash: c6079...629 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Det finnes tannleger som spesialiserer seg mot "tannlegeskrekk". Selv er jeg ikke spesielt glad i sprøyter, og spesielt ikke i munnen. Havnet ved en tilfeldighet opp hos denne damen, som viste seg å spesialisere seg mot folk som hadde tannlegeskrekk og må faktisk innrømme at jeg kjente ikke engang når hun satt sprøyta. http://fjaervikklinikken.no/behandling/ulike-behandlinger/tannbehandlingsangst/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå