Kazooo Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Jeg skulle inn på min Eksterne harddisk fra WD i dag og oppdaget at alt innholdet plutselig var vekk! Filene er ikke skjult. Som du ser på illustrasjonen under viser Windows at det fortsatt er mye på disken, men når jeg åpner den vises ingenting. Jeg har prøvd F: CHKDSK /F /R også som mange nettsider anbefaler, men da sier programmet at disken er i RAW-format og det støtter ikke CHKDSK. Disken er formatert som NTFS, men det er vel noe tull pga en slags skade da... Jeg har heller ikke turt å hverken ta ut disken eller starte maskina på nytt i frykt for at det som ser ut til å ligge gjemt, kan forsvinne for alltid. Trenger hjelp her, har ikke tatt backup av bildene mine de siste to årene, så alle tips taes imot med glede! Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 Virker som MBR (Master Boot Record) eller indeksfila for den disken har tatt ferie. Du kan bruke enkelte programmer for å redde data. Jeg har brukt getdataback for ntfs med hell de få gangene jeg har vært borti dette problemet. Ved å sjekke litt rundt på nett skal det finnes løsninger som vil hjelpe deg å få redda det som ligger på disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå