torbis93 Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Hei Ikke helt sikker på om detter er riktig sted og poste det, men tenkte at jeg skulle holde meg innenfor data delen av forumet siden jeg tror det er her den riktige kompetansen ligger. Nå tilbake til spørsmålet. Jeg er på utkikk etter en løsning for å installere et webcamera eller lignende på hytta grunnet at vi har hatt to strømbrudd der i vinter hvor av de har ført til at vannet har fryst og innhold i våre frysere har blitt ødelagt og formålet er å ha "real-time videofeed" fra hytta for å kunne sjekke på daglig basis uten å måtte kjøre dit å sjekke siden den ligger et godt stykke unna. Det store spørsmålet er om detter mulig og ordne siden det ikke er lagt inn internett der og vi bruker mobilt bredbånd når vi er der. noen som har forslag på løsning til dette problemet? På forhånd takk. Lenke til kommentar
War Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Det går an å plugge en sak i kontakten på for eks fryseren som sender deg mail ved strømbrudd ( med simkort) //Styres med app) Skal du se på hytta 24/7 blir vel billigste løsning x stk dlink-kamera med wifi og en mobilt bredbånd-router som er online hele tiden. Kommer til å bruke opp dataen i abo kjapt? Dette vil dette ned ved et srømbrudd med mindre du har en UPS, men du burde fortsatt fått en mail ved brudd så du kan logge inn for å se, men det vil jo være brudd siden du fikk mail. Lenke til kommentar
Araho Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Jaktkamera med simkort vil vel være en enkel og brukbar løsning. Batteriet varer i flere uker, og det kan sannsynligvis programmeres til å ta bilder når du ber om det, og ellers ved bevegelse. Added bonus er at du får ekstra innbruddssikkerhet. Lenke til kommentar
torbis93 Skrevet 5. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2014 Tror løsninga med kontakt som sender mail ved strømbrudd høres ut som en grei løsning, er det som er det viktigste og holde styr på Om ikke vil jaktkameraet være nest best løsning, takk til dere begge! Lenke til kommentar
torbis93 Skrevet 6. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2014 Også har du en link til en slik kursovervåker war? Ville vært til hjelp siden den var litt tricky å søke ut på google Lenke til kommentar
War Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 (endret) http://www.multicom.no/Ring-Hytta-Varm-GSM-Fjernstyrt-kontakte-Temperatursensore-Strombruddvarsele-Ring-SMS-App-GRATIS-FRAKT!-CLSF/cat-p/c/p10611344 Temp osv også. Ved å montere den på en panelovn så kan du samtidig sikre hytta imot frost ol + at du kan gjøre hytta varm før du kommer dit. Endret 6. februar 2014 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå