appelsinbrus Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Har en Win XP-install som jeg skal fikse, men når jeg starter gjenopprettingskonsollen spør maskina etter administratorpassord. Det har jeg ikke, men fant ut at det gikk an å skrive om noe under regedit - men det har jeg jo ikke tilgang på, siden Windowsen ikke booter. Er det da mulig å gjøre om noe i registeret om jeg kobler OS-hdd til en annen maskin som ekstern harddisk? Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 6. februar 2014 Del Skrevet 6. februar 2014 (endret) Ja, når du er inne i regedit så trykk på Fil -> Importer. Husker ikke hva mappene heter på XP maskiner så copypaster fra engelsk guide. Current User Settings: Documents and Settings\%username%\NTUSER.DAT Computer Settings: Windows\System32\Config\ To open these Hives in REGEDIT: 1. Open Regedit by typing Regedit into the Run dialog or search bar and pressing <Enter>.2. Highlight the HKEY_LOCAL_MACHINE registry branch.3. Click on File and select Load Hive4. Navigate to the location of the registry hives using the paths above. Endret 6. februar 2014 av Bjoolz 1 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Har en Win XP-install som jeg skal fikse, men når jeg starter gjenopprettingskonsollen spør maskina etter administratorpassord. Det har jeg ikke, men fant ut at det gikk an å skrive om noe under regedit - men det har jeg jo ikke tilgang på, siden Windowsen ikke booter. Er det da mulig å gjøre om noe i registeret om jeg kobler OS-hdd til en annen maskin som ekstern harddisk? Her er en ideell metode å fjerne/endre passordet på win XP Hva gjør jeg når jeg ikke har win passord? http://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=44&t=151 BmOnline 1 Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 10. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2014 Fikk fiksa det med et program som resatte alle passord. Takker for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå